Робота з наймолодшими:
Особливий інтерес викликає робота з дітьми
у віці від 2 до 7 років - групи у дитячому садку на базі гуманітарного
центру "Брама".
Робота з кольором - на першому місці, з
формою - на другому. Завдання мають бути серйозними, але й цікавими і захоплюючими.
Ключове слово у цьому віці "наслідування" - наслідуємо найкращим зразкам
(Сар'ян, Ван Гог, Пікассо...). Свобода у виборі техніки і формату аркуша.
Цікаві групові роботи (по 3-5 чоловік).
Творче кредо (докладніше)
1. Важливі - захопленість
педагога, індивідуальний підхід до кожного учня і збереження за кожним
права вибору теми, техніки, манери і т.ін.
Обов'язково - завдання повинні ставитися
посильні з урахуванням досвіду учня і особливостей його віку.
2. Викладання краще, на мій погляд, починати не з академічних натурних постановок, а з освоєння основ колористики, ознайомлення з різними течіями у мистецтві. Освоєння учнем у першу чергу різних засобів художньої виразності дає йому більшу ступінь свободи у художньому "висловлюванні власної думки", причому "мовою" кубизму, абстракціонізма і т.ін. це можна зробити набагато раніше, ніж мовою реалізму.
3. Обов'язкове навчання
академічному малюнку і живопису, але неодмінно з паралельним освоєнням
авангардних форм мистецтва.
Девіз вчителя: інформувати не нав'язуючи.
4. Власне кажучи не тільки
історії мистецтв - ми починаємо з дітьми розмову по колористиці з Безмежності,
з Космосу - чорний колір співвідносився з космічним мороком, пронизаним
усередині своєї порожнечі світлом, білим світлом променів сонця і зірок;
космос чорний доки порожній - варто з'явитися у ньому маленькій порошинці,
вона засяє, відбиваючи незримі у порожнечі промені... Подібні досить складні
міркування про філософську сутність білого, сірого, зеленого кольорів діти
досить легко сприймають і трансформують у своїх роботах. Головне - уразити
їх уяву, здивувати, а світ, що нас оточує, хвала Богові, настільки багатий
вартими здивування явищами!!!
Ми у своїй програмі йшли від загального
до окремого - від абстракції космічної безмежності до конкретизації форм.
Так поступово ми підійшли до Землі і почали уважно розглядати який слід
залишили у історії нашої планети різні народи. Вивчаємо не поспішаючи,
по можливості намагаючись зрозуміти не тільки як
вони жили, думали, творили, але й чому
власне так ці люди все робили.
5. Використовуємо принцип "глибокого занурення у культуру". Спочатку уважно вивчаемо і копіюємо витвори мистецтва, наприклад, стародавнього Китаю, що надає можливість максимально розчинятися у цій культурі, відчувати себе її частиною. І лише потім, зазнавши насолоди у деталях і подробицях, приступаємо до створення власних композицій, основаних на глибокому розумінні теми - це можуть бути ілюстрації до літературних творів, костюми і декорації до вистав, балетів тощо.