Увага! Це стара версія сайту. Перехід до нової версії
Н о в и н и з р е г і о н і в
Посвята в читачі
(Сценарій заходу для молодших школярів)
У книжковім Читай-місті Всюди тут самі полиці, Більші, менші - непорожні, Книги на полиці кожній! У твердій, м'якій оправі, Кольорові всі, яскраві… В цій ось - вірші, В іншій - казка… |
Вибирай собі, будь ласка! Читачеві треба знати Як книжечки вибирати, Де цікавої шукати, Щоб швиденько прочитати. Тож швиденько вирушаймо Читай-місто пізнавати! |
Привіт вам, любі малюки! Читати хочете книжки? Давайте спершу, любі діти, Пограємо у Алфавіті. Живуть тут літери в словах, А кожне слово - звір чи птах, Травиця, чи барвистий цвіт. Отже, в похід За мною вслід! Тук-тук-тук, ток-ток-ток- Вибиває молоток… Швидко цвяхи заб'єте. Схожий він на букву ... (Те). Коліщатко гумове До палички приб'ю. Порадую бабусю - Змайструю букву ... (Ю). |
Веселе місто Алфавіт. В нім кожне слово - цілий світ. В нім кожна літера жива - Із них складаються слова. Ви розпізнати їх зуміли? Запам'ятали? Зрозуміли? А я перевіряти буду! За описом впізнайте букву: Плоскогубці розійшлися, Розсміялись: ха - ха - ха! Ці веселі плоскогубці Схожі з літерою ... (Ха). Підняли ми букву Р І поставили отак. Що ми маємо тепер? (М'який знак) |
Ходить Капля біля річки, Витягає жаб з водички. (Чапля). Я іменини відзначаю: З'їв Порт і випив кухоль чаю. (Торт). Витяг я Коржа з води. Корж колючий - відійди! (Йорж). Я вночі забравсь на гірку І побачив в небі Дірку. (Зірку). Барвінок: Як гарно всі відповідали, Всі літери мої впізнали. Отож, до зустрічі в книжках. |
Я зубам зробив зарядку, З'ївши Білу шоколадку. (Цілу). Пригріло сонечко як слід - І на Дніпрі розтанув Дід. (Лід). Ми з братом лісники від роду: Пиляєм Палкою колоду. (Пилкою). Лисичка знає назубок Смачненьку казку "Колосок". (Колобок). В підручниках і читанках. Бажає вам щасливих літ Веселе місто Алфавіт! |
Ти знаєш, у нашому домі, У шафі книжковій давно Живе мій добрий знайомий -Старенький книжковий гном. Він дуже багато знає. Прислухайся! Чуєш? Завжди |
Клопочеться гном у шафі, Читає розумні книжки. Шепоче щось нишком в куточку І чистить у шафі шибки. І в довгі засніжені ночі Нашіптує дітям казки. |
Лячно книгам: хто їх візьме? Читачі бувають різні. Той у книжку, от порода! Запихає бутерброда… Той, - чи є бруднулі гірші? - Залива чорнилом вірші… Бідні ви прозаїки. |
Бідні ви поети! Не відомо, у які Попадем лабети… Недарма в бібліотеці Книги ледь зажурені: Хоч би не потрапити В руки мацапурині. |
Дуже я потрібна всім - І дорослим, і малим. Всіх я розуму учу, А сама завжди мовчу. |
Завжди можу стати в пригоді. Моїх вам порад не злічить. І кажуть про мене в народі: "Мовчить, а сто дурнів навчить". |
Ти навчився вже читати Складно, плавно, як і слід. "Добре, синку", - каже мати. "Гарний хлопець", - хвалить дід. Ти бібліотеку маєш, Подивися, скільки книг!.. |
Залюбки щодня читаєш - Прочитати всіх не встиг. І малюнки ти повинен Розглядати кожний раз… Бо для кого ж ці картинки Намальовані? Для вас! |
Любить Пензлик мій до свята Собі чубчик фарбувати. Він у райдугу пірнає Кожний колір називає: Голубий - як у краплині. А наступний колір - синій. Синій колір - ніби річка. |
Це червоний, жар неначе, Це оранжевий, гарячий. Жовтий - як пшениця в полі. Мов трава - зелений колір. Фіолетовий - як нічка. Скільки всього кольорів Назвав Пензлик дітворі? |
Книжка - добрий, мудрий друг, Книжка знає все навкруг - Що, до чого, завдяки, як І про що писав Маршак. З нею взнаєш сто країн І сягнеш морських глибин. |
Долетиш за мить одну В міжпланетну глибину. Друг твій, книжка, відповість, Що верблюд в пустині їсть, Скільки літ живуть кити, - З неї все узнаєш ти! |
Хто це вигадав про мене: "Не читав Незнайко книг?! "Я читаю їх щоденно, "Проковтнуть" чимало встиг. Без затримки, без зупинки. Прочитав я всі книжки - Від картинки до картинки, Ну а потім - навпаки! Все я знаю про Мазая, Про старого дивака, |
Він же завжди у трамваї "Зайцем" їздить без квитка. Змій Горинич був слугою, Бармалей у морі жив, А із Бабою-Ягою Буратіно подружив. Без затримки, без зупинки Прочитав я всі книжки - Від картинки до картинки, Ну а потім - навпаки. |
На вікні лежала книжка. Вітерець підкрався нишком, Сторінки попогортав. Каже: - Вже я прочитав!- А про що ж ця книжка? - Хитро |
З гірки свиснув Шпак до Вітра.- Та… вона, - Вітрець шумить, - З мене вивітрилась вмить! Хай цей вірш запам'ятає, Хто отак книжки читає! |
Зовсім я не так читаю! І тому багато знаю. Ви переконайтесь, діти, Знаю я усе на світі! Знаю: діти вчаться в полі, |
а комбайн працює в школі! Знаю: нас стрижуть в лікарні, а лікують в перукарні! А книжки беруть в аптеці, ліки - у бібліотеці! |
Якщо всі ви чемні, допитливі діти, запрошую васна казкову орбіту! Там чесні - в пошані, в повазі - хоробрі, покарані - злі, нагороджені - добрі. |
Там дійсність і мрія - володарі слова,що сяє, мов знайденащастя підкова. Там дружба квітує, як мак серед літа. Вчить правдою жити Казкова орбіта. |
В мене є чарівна скриня. Я тій скрині господиня. Скриня те в собі ховає, Що в казках допомагає. Там перо лежить Жар-птиці - Жаром грає та іскриться, В скрині гребінь є із рогу, |
Що лежить там довго-довго… Ще у скрині є намисто Самоцвітне, променисте. Там речей чарівних стільки!.. Та не пам'ятаю, звідки І з якої кожна казки. Підкажіть мені, будь ласка! |
Візьмем повні клунки Лісових дарунків. Прочитайте про квіточки У зеленому ярочку І про зайця книжку цю Гостроносий і малий, Сірий, тихий і незлий. Вдень ховається. Вночі Йде шукать собі харчі. Весь із тонких голочок Як він зветься? (Їжачок) |
У біленькім кожушку, Про комах і птахів Є книжки для дітлахів. А хто в цих книжках проживає, Впізнає той, хто загадки вгадає. Я руда, низького росту, хитра я і довгохвоста, На курей я дуже ласа - в них таке смачненьке м'ясо… Вовку-брату я сестриця,а зовуть мене (Лисиця) |
З "і" - лежу я на дивані,
З "и" - пливу я в океані.
(Кіт - Кит)
Як багато в світі див - Не передивиться: То хвостом рудим сліди Заміта лисиця, То, як блискавка, олень Промайне між сосен, |
То об короїдів пень Дятел гострить носа. Стільки див є у природі! Завітайте при нагоді, Прочитайте ці книжки. Тож, бувайте, малюки! (Вибігає). |
Бібліотекар: До побачення, Зайчику! Дуже мені
сподобалось, діти, як ви відгадували загадки. До речі, в бібліотеці є цілий
острів загадок та жартівливих запитань. Туди ми зараз і потрапимо.
Я почну, а ви встигайте,
Разом всі відповідайте.
Найрідніша, наймиліша, Всіх вона нас пестить, тішить, Завжди скрізь буває з нами. Відгадайте, хто це? (Мама). |
Живе спокійно, не спішить, Вона ніколи не біжить, Під панцирем без страху Гуляє (Черепаха) |
Я на сонці сонцем сяю.
Родичів багато маю.
Гарбузову господиню
Усі знають. Хто я? (Диня)
А про те, в якому місці найменше хліба їдять; скільки картоплин у горщик влізе;
скільки горобець зробить кроків за сім років, ми дізнаємося іншим разом.
Але, відпливаючи з острова загадок, спробуємо відгадати ще одну:
Він веселий і незлобний Цей хороший дивачок. З ним господар - хлопчик Робін І товариш - П'ятачок. |
До прогулянки він ласий, Є на мед чутливий нюх. Зветься плюшевий балясник, Цей ведмедик (Вінні-Пух) |
(З'являється Вінні-Пух).
Вінні-Пух:
Славно бути ведмедем. Ура! Слава Пухові! Тричі - ура! Не страшні мені буря і град, Ні тумани, ані зорепад, Ні холодні дощі проливні, Тільки б меду побільше на носик мені. Крізь хурделицю-злюку, найглибший замет |
Я сміливо піду хоч куди уперед, Все вперед та вперед, та вперед, -Тільки лапки гарненько вмочіть мені в мед. Хай живе Вінні-Пух! Гей, ура! Слава Пухові! Тричі ура! Добре він попоїв, трам-тара… |
Бібліотекар: Ох, і вихваляєш ти себе!
Вінні-Пух: А що, хіба я не молодець? В голові моїй
тирса, а я пишу вірші. І дуже гарно їх читаю. А ви, діти, можете розповісти
мені які-небудь віршики, хоч маленькі?
Бібліотекар: Звичайно, можуть. Хто найсміливіший,
запрошую!
(Діти читають вірші напам'ять, Вінні-Пух їх хвалить, потім прощається і виходить).
Ось так віршованими сходинками ми дійшли до того місця, де призначила нам зустріч
Королева Книга.
Королева Книга: Добрий день, мої маленькі друзі!
Сьогодні ви станете читачами цієї чудової бібліотеки і зможете прочитати багато-багато
книг. А, значить, станете розумнішими, добрішими, кмітливішими.
Як краплин у Дніпрі, Як зірок угорі, Як листви на гіллі, Стільки книг на землі! Є великі й малі, Є легкі і важкі. |
На полицях, в столі - Наші друзі книжки. Книга завжди вас вчить До мрії шляхи долати. В сумну і щасливу мить Вона ваш друг і порадник. |
А щоб сталося таїнство посвяти в читачі, ми повинні скласти три магічних слова.
Я загадаю вам казкові загадки, а той, хто відгадає загадку, візьме картку з
літерою, з якої починається слово-відгадка, і стане поруч зі мною. Так ми складемо
перше магічне слово. (Підходить до столу, де вільно лежать картки з літерами,
що складуть слово "бібліотека", загадує загадки).
Б
|
- Мав солом'яний бочок В нашій казочці (бичок) |
І
|
- Не просив би у тата човник і весельце, Не потрапив би до відьми (Івасик-Телесик) |
Б
|
- Самий злий з усіх людей - Це казковий (Бармалей) |
Л
|
- Пазуристий він, гривастий, В казках діє африканських. Рявкне - ох і лютий рев… Відгадали? Так, це (Лев). |
І
|
- Богатир він, побиван Хлопець на ім'я (Іван) |
О
|
- Тільки сядеш на пеньок відпочити трохиІ зітхнеш. Аж тут побачиш старенького (Оха) |
Т
|
- Дзвонив ведмідь, мартишки, слон. А назва казки - ("Телефон") |
Е
|
- Як метелики кружляють, Духм'яний пилок збирають. Дюймовочку зустрічали, Крильця їй подарували (Ельфи). |
К
|
- Всіх він любить незрадливо, Хто б до нього не ходив. Догадались? Це ж наш Гена, Це наш Гена - (Крокодил) |
А
|
- Він під деревом сидить, Добрий лікар (Айболить) |
Прочитаймо разом слово "бібліотека".
Друге магічне слово зашифровано у чарівному сувої. Якщо ми правильно впишемо
літери в клітинки горизонталі, по вертикалі з'явиться потрібне слово.
1
|
Ч
|
И
|
П
|
П
|
О
|
Л
|
І
|
Н
|
О
|
|||
2
|
Л
|
И
|
С
|
И
|
Ц
|
Я
|
||||||
3
|
П
|
'
|
Я
|
Т
|
А
|
Ч
|
О
|
К
|
||||
4
|
К
|
О
|
З
|
А
|
-
|
Д
|
Е
|
Р
|
Е
|
З
|
А
|
|
5
|
Ч
|
Е
|
Б
|
У
|
Р
|
А
|
Ш
|
К
|
А
|
1. Багатьом був невідомий,
Нині з кожним подружив.
З казки в кожного удома
Хлопчик-цибулинка жив.
Дуже просто, мелодійно
Він зоветься (Чипполіно)
2. Прийшла вона із довгим віником
На бесіду із півником.
Схопила півня на обід
І замела мітлою слід. (Лисиця)
3. Вінні-Пуха він дружок,
Цей рожевий (П'ятачок)
4. За три копи куплена,
Півбока луплена. (Коза-дереза)
5. Він не тигр і не комашка,
Не котисько і не пташка,
Він знімається в кіно
І відомий всім давно.
Упізнать його неважко.
А зоветься. (Чебурашка)
Отже, друге магічне слово - "читач".
І, нарешті, третє слово ви знайдете, якщо відповісте на моє запитання: "Що
за біла нивка невеличка, де розсипана пшеничка. Очками її зберем, а думкою -
розімнем. Нумо білу нивку обробляти - будемо усе на світі знати!" Правильно,
це - книга. Отже, магічні слова - "бібліотека",
"читач", "книга"
(читає разом з дітьми).
Ми їх разом прочитали.
Всі ви читачами стали! (Виходить)
Бібліотекар: Але перш ніж ви підійдете до стелажів,
щоб вибрати собі книгу, я хочу відкрити вам книжчину мрію.
Під стінкою, у шафі - Прислухайся мерщій. Все "охи" чути й "ахи". Це хто ж зітхає в ній? Та це старенька книжка. Пожовклі сторінки Пилком припали трішки, А в ній - живі казки. |
Їй нудно на полиці Стрічати ночі й дні, У шафі, як в темниці, Задушній та тісній. Їй хочеться відчути Тепло долонь твоїх ... Є в книжки мрія: бути Відкритою для всіх. |
Тож допоможіть книзі здійснити свою мрію, візьміть її, прочитайте, зрозумійте.
Отож, читачу, поспішай
Зібрати мудрий урожай!
(Бібліотекар абонемента розповідає дітям, де можна вибрати
книги, допомагає у виборі,
нагадує про строк повернення книг)
1. Ілюстровану вікторину можна підготувати за
тими виданнями казок (народних та авторських), де є ілюстрації на окремих сторінках,
або використати книгу "З якої казки?" (К. - "Веселка". 1979)
чи комплекти плакатів "Мои любимые сказки", "Сказки и басни",
"Казки народів світу", "Українські народні казки" та ін.
Карта
серверу
До
змісту
До
головної сторінки