УМКА     О себе, стране и мире Русский
Українська

Выпуск 2- 2002















Агенство Новостей "Сорока"

Нове обличчя радіо "Ініціатива"

    З першого квітня львівське радіо "Ініціатива" розпочало мовлення на Західну Україну. Відтоді воно називається "Niko" і належить ТРК "НБМ". Буде розташоване спочатку в Чернівцях, а потім - у Києві.
    "Ініціатива" вперше вийшла у львівський ефір 24 квітня 2000 року на частоті всеукраїнської мережі FM-станцій "Niko". Програмними завданнями цього радіо були відмова від неамбітної музики, орієнтація на кращі українські та світові взірці, надання переваги року, джезу, класиці, а також якомога повніше висвітлення найновіших музичних тенденцій світу, підтримка української рок-музики. Радіо "Ініціатива" неодноразово доводила свою об'єктивність і принциповість під час масових акцій протесту в Україні. В нічному ефірі Ініціативи "жило" "Радіо Метро" - радіо молодих нон-конформістів, які крутили прогресивну музику та робили молодіжні, філософські передачі, котрі слухало багато людей. У вихідні у вечірньому ефірі відомий львівський джезмен Шаріфов крутив найновішу джезову (та й не тільки джезову) музику. А родзинкою "Ініціативи" була "Колекція Косенка" - щодня, пізно ввечері, можна було прослухати старий альбом випробуваної часом музики. "Ініціатива" було єдиним львівським радіо, котре мало своє власне галицьке обличчя, не зіпсоване обмеженнями різних форматів.
    Відтепер воно відчутно комерціалізується та втратить своє колишнє обличчя. Радіо орієнтуватиметься на аудиторію 25-55 років: найсплатоспроможніший сеґмент суспільства. Відповідно, зміниться стиль радіо. В ефірі залишаться суспільнополітичні програми, всі програми DJ Чайки (який тепер буде одним із директорів "Niko") та декілька розважальних, а також радіоверсія культового журналу "Четвер". Проте, вже не буде "Радіо Метро", зорієнтованого на людей, яким до 25. Шаріфов вже не буде крутити джез, не буде "Студентської ініціативи", з'являться нові програми комерційно-розважального формату.
    Щодо музики. У новому форматі радіо всесвітні хіти від 50-тих до 70-тих займатимуть 15%; класик-рок від 70-тих до 80-тих - до 20%; амбітна поп-музика від 90-х по актуал - до 20%; слов'янський фактор - білоруська, польська, сербська, російська (останню "Ініціатива" транслювати відмовлялася), словацька хіт-музика (актуал) - 20%; українська амбітна музика (уникання фактору пропаґанди та комплексу "хохляцтва") - 25%.
    Отже, покращення чи запроданство? Багато молодих львів'ян вважає, що друге. За "ініціативою" простого слухача Іллі та його знайомих на 10 квітня було зібрано більше тисячі сімсот підписів на підтримку "Радіо Метро". Також, проводяться міні-демонстрації, на яких тусуються молоді слухачі "Ініціативи", які тепер вже їй не будуть потрібні (адже ж їм нема "25-55"). Ілля налаштований на довгу "війну" за "Ініціативу", він планує апелювати до влади (в міськрадівський комітет у справах молоді), до МО "Дзиґа" (колишнього власника "Ініціативи") та до Генерального Директора ТРК "НБМ" (теперішній власник).

Andy,
м. Львів 




К началу раздела
К домашней странице Государственной библиотеки Украины для детей