Вступ
Казка — благодатне джерело виховання,
яке нічим не можна замінити.
Казкові образи доносять до серця й
розуму дитини могутній творчий дух ...
Василь Сухомлинський
Чому ми читаємо дітям казки? Відповідей може бути безліч: тому, що нам їх теж читали в дитинстві; тому, що таким чином дітей можна залучити до читання; тому, що казки діти сприймають найкраще. А ще тому, що без казок дитина просто не може нормально розвиватися.
Великий педагог В.О. Сухомлинський, який розумів величезне значення казки у процесі навчання дитини у початковій школі, стверджував, що з казки бере дитина перші уявлення про справедливість і несправедливість... Казка для маленьких дітей — це не просто розповідь про фантастичні події; це — цілий світ, в якому дитина живе, бореться, протиставляє злу свою добру волю. Дитині хочеться не тільки слухати казку, а й самій розповідати її, хочеться не тільки слухати пісню, а й самій співати, не тільки спостерігати за грою, а й брати участь у ній. У казках завжди торжествує добро над злом, утверджується оптимізм, а вигадка і розважливість виконують ще й дидактичну функцію. Саме з казок діти черпають глибоку народну мудрість, емоційно-моральні та естетичні цінності. Саме казки є тим відправним пунктом, який формує особистість дитини. Почуття, переживання — це «ворота» пізнання, а казки без переживань не буває. Саме вона через почуття і переживання виховує такі моральні якості особистості, як совість, чуйність, чесність, правдивість, почуття справедливості, порядність, працелюбність тощо, які є основою загальнолюдської моралі.
Моральну силу казок високо оцінювали багато письменників, визнавали їх взірцем національного мистецтва, наслідували народних казкарів, що заслужили славу витончених майстрів, переймали у них прийоми художньої виразності і, головне, цінували глибину змісту та естетику казок. До таких письменників сміливо можна віднести відомих не лише багатьом поколінням українських читачів, але й читачів інших держав світу Наталю Забілу, Миколу Носова, Шарля Перро. Про творчість саме цих непересічних особистостей і йтиме мова у даних методичних порадах.
До змісту Наступна