Стресостійкість. Вивчаємо наші емоції
Емоції… Коротке слово, але з таким глибоким змістом! Вони можуть бути позитивними, негативними або нейтральними, але кожна з них має своє унікальне значення. А чи завжди ми можемо визначити, яку саме емоцію переживаємо в той чи інший момент нашого життя?
Цю тему ми обговорювали з учнями другого класу однієї з київських шкіл і вчили їх розрізняти та розуміти емоції. Дітям часом складно визначити, де сум, а де самотність, де страх, а де занепокоєння. Також виявилося, що для більшості дітей радість та задоволення – це те саме. Але насправді – це різні емоції.
Під час заходу діти переглянули презентацію про емоції та спільно з психологом бібліотеки відпрацьовували навички розрізнення різних почуттів. Учасники виконали руханку під пісню «Я і Ти», яка допомогла зняти напругу та опанувати емоції. Пісню створено Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) разом зі співачкою Світланою Тарабаровою та психологом Світланою Ройз для спецпроєкту «Гратися і не боятися» у межах Всеукраїнської програми ментального здоров?я «Ти як?».
Далі співробітники відділу документів іноземними мовами разом із учнями досліджували різноманітні життєві ситуації та стани, користуючись емоційними картками, які наша бібліотека отримала в подарунок у рамках співпраці з Goethe-Institut в Україні. За допомогою карток Troesten, teilen, helfen (Творіть, діліться, допомагайте) ми аналізували, досліджували та розбирали логічні послідовності подій. Розглядаючи різні комплекти карток з ілюстраціями про емпатію та співчуття, діти розкладали їх у правильній послідовності подій та описували емоції, які відчували персонажі створених ними історій. А гра Gefuehle-Domino (Доміно почуттів) занурила дітей у роздуми щодо наших емоцій у повсякденному житті.
На завершальному етапі заходу діти захоплено гралися з ігровими та терапевтичними картками «Картки Сили» від психолога Світлани Ройз. Кожна картка містила зображення різноманітних тварин, птахів, риб, комах, а також об'єктів і явищ природи. Але найцікавіше було всередині – на звороті кожної картки був короткий опис, який допомагав дітям зрозуміти, яка суперсила прихована у кожного. Граючись, діти дізнавалися про свої внутрішні міцні сторони та вміння, які можуть використовувати для подолання власних страхів та вирішення різних життєвих ситуацій. А ще вони вчилися розпізнавати й підтримувати сильні сторони у своїх друзів, що сприяло підвищенню самооцінки та взаєморозумінню всередині групи.
Насамкінець діти мали можливість у бібліотечному просторі психологічного розвантаження погратися у сухому басейні, поліпити, пострибати на батуті, порухатися сенсорними доріжками тощо, зміцнивши на практиці власні позитивні емоції.
Це був незабутній досвід, який підкреслив нашу внутрішню силу та допоміг зрозуміти, що кожен – справжній володар своїх емоцій!