Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка1
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Януша Корчака, 60
 
Написать письмо
 
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Пропустить Навигационные Ссылки.
Про бібліотеку
Послуги та сервіси
Електронні ресурси
Вибрані інтернет-ресурси
Це важливо знати
На допомогу бібліотекареві


ПОЛОЖЕННЯ
про Всеукраїнський огляд-конкурс обласних бібліотек для дітей – 2025

Тема року:
БІБЛІОТЕКИ ДЛЯ ДІТЕЙ: ІНКЛЮЗИВНІ ТА НЕЗЛАМНІ

І. Загальні положення

       1.1. Всеукраїнський огляд-конкурс обласних бібліотек для дітей (далі – Конкурс) започаткований у 2013 році відповідно до Положення про Всеукраїнський огляд-конкурс обласних бібліотек для дітей, затверджене наказом Міністерства культури України від 06 лютого 2013 року № 59 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України від 22 лютого 2013 року за № 309122841.

       1.2. Організатори Конкурсу: Національна бібліотека України для дітей (далі – НБУ для дітей), Українська асоціація працівників бібліотек для дітей (далі – Асоціація) за підтримки Міністерства культури та стратегічних комунікацій України (далі – МКСК).

       1.3. Конкурс проводиться один раз на два роки з метою підвищення престижу та соціального статусу спеціалізованих обласних бібліотек як інформаційних, культурно-просвітніх центрів регіону, посилення їхньої ролі у реалізації завдань державної політики у сфері культури, професійної майстерності бібліотечних працівників, а також налагодження взаємодії бібліотек з органами виконавчої влади, місцевого самоврядування.

       1.4. Основні завдання Конкурсу:

  • формування позитивного іміджу бібліотеки та престижу бібліотечної професії в суспільстві;
  • пошук шляхів підвищення ефективності та якості надання культурних послуг відповідним цільовим аудиторіям;
  • впровадження норм безбар’єрності та інклюзивності;
  • активізація бібліотечної діяльності, популяризація найбільш важливих напрямів діяльності, спрямованих на формування юного українця-патріота, розвиток гармонійної особистості, популяризацію національних цінностей, підтримку і розвиток дитячого читання;
  • сприяння координації діяльності органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадських організацій і спеціалізованих обласних бібліотек у підтримці та розвитку читання і реалізації обласних (регіональних) проєктів та програм;
  • виявлення, вивчення та поширення кращого бібліотечного досвіду роботи з користувачами, у т. ч. внутрішньо-переміщеними особами;
  • стимулювання творчої активності фахівців, підвищення рівня професійної майстерності, сприяння самореалізації та творчому розвитку бібліотекарів, розкриття їхнього творчого потенціалу.

       1.5. Інформація про проведення Конкурсу розміщується на офіційних вебсайтах організаторів, а також у медіа.

ІІ. Умови Конкурсу

        2.1. У Конкурсі беруть участь спеціалізовані обласні бібліотеки: для дітей, для дітей та юнацтва, для юнацтва, для молоді (далі – бібліотеки-учасниці).

        2.2. Конкурс проводиться з 24 березня до 30 листопада.

ІІІ. Фінансування Конкурсу

        3.1. Для забезпечення підготовки та проведення Конкурсу у встановленому законодавством порядку можуть залучатися благодійні внески, спонсорська допомога та інші надходження, не заборонені законодавством України.

        3.2. Конкурс проводиться на безоплатній основі.

IV. Вимоги щодо участі у Конкурсі

        4.1. Для участі у Конкурсі бібліотеки-учасниці подають до НБУ для дітей конкурсні матеріали в електронному форматі (відеоролики та відеопрезентації, інтерактивні ресурси, графічні файли або інші електронні продукти), в яких висвітлюється робота бібліотеки з обраного напряму діяльності та містяться авторські розробки, а також додаток з текстовим описом проєкту.

        4.2.  Конкурсні роботи мають подаватися в НБУ для дітей до 01 жовтня року, у якому проводиться Конкурс. Конкурсні матеріали, подані з порушенням строку, не розглядаються.

        4.3. Конкурсні матеріали оцінюються в таких номінаціях:

        4.3.1. Обслуговування користувачів-дітей:

        реалізація проєктів із соціальної адаптації дітей з інвалідністю, покликані сприяти ліквідації соціальної ізольованості дітей з інвалідністю;
        розробка власних творчих проєктів та програм з підтримки читацької активності та дитячої творчості;
        впровадження краєзнавчих проєктів та програм, що сприяють глибинному вивченню історії рідного краю, допомагають дітям усвідомити свою національну ідентичність;
        застосування кращого досвіду та нетрадиційних форм роботи у залученні дітей до читання;
        проведення спільних кампаній із видавництвами для промоції сучасної української дитячої книжки.

        4.3.2. Організаційно-методична робота:

        інноваційність у використанні підходів і методів з підвищення фахової компетентності працівників спеціалізованих бібліотек, бібліотек територіальних громад області;
        видавнича продукція – візитівка бібліотеки: розробка і видання матеріалів, спрямованих на підвищення культурного рівня діалогу «бібліотекар-користувач»;
        здійснення рекламно-іміджевої роботи бібліотеки як центру культурного життя громади, реклама бібліотеки у медіа, соціальна реклама;
        соціологічні та моніторингові дослідження: методологія та апробація в сучасних реаліях.

        4.3.3. Соціальне партнерство бібліотек:

        налагодження партнерських взаємозв’язків з інклюзивними установами та організаціями, реабілітаційними центрами і спеціалізованими установами;
        взаємодія бібліотек з органами місцевої влади, закладами культури і освіти, громадськими організаціями, медіа;
        проєктно-грантова діяльність бібліотек, спрямована на удосконалення та осучаснення умов надання якісних культурних послуг;
        залучення партнерів задля підвищення престижу закладів культури, зокрема бібліотек, в умовах воєнного стану.

        4.3.4. Ментальне здоров’я: бібліотека як простір психосоціальної підтримки та відновлення:

        впровадження світових практик підтримки ментального здоров’я, соціальної інтеграції та реабілітації;
        робота просторів психологічного розвантаження для родин, які постраждали внаслідок війни;
        створення партнерських майданчиків для психологічної підтримки дітей і батьків;
        надання первинної психологічної допомоги дітям у кризових ситуаціях внаслідок війни.

        4.3.5. Цифровий світ бібліотек:

        медійні виклики для бібліотек: симбіоз із соціальними медіа;
        використання інструментів ШІ для створення інтерактивних ресурсів та організації соціокультурних заходів;
        формування медійно-інформаційної грамотності (інформаційна грамотність, медіаграмотність, цифрова компетентність).

V. Визначення та відзначення переможців Конкурсу

        5.1. Для визначення переможців Конкурсу створюється журі, до складу якого входять представники МКСК, НБУ для дітей, Асоціації.

        5.2. Журі вивчає подані на Конкурс матеріали та до 30 листопада року, у якому проводиться Конкурс, визначає переможців у кожній номінації.

        5.3. За результатами Всеукраїнського огляду-конкурсу обласних бібліотек для дітей в НБУ для дітей у грудні проходить Бібліотечний форум «Дитяча бібліотека в інформаційному суспільстві: пошуки гармонії, шляхи трансформації», під час якого відбувається оголошення та нагородження переможців.

VІ. Зберігання та публікація матеріалів, надісланих на Конкурс

        6.1. Матеріали, надіслані на Конкурс, зберігаються в НБУ для дітей на постійній основі.

        6.2. Наданням роботи на Конкурс бібліотека-учасник підтверджує свою згоду на подальшу публікацію та використання НБУ для дітей конкурсних матеріалів.

 

Для редагування, видалення інформаціі про дитину з сайту або повідомлення про нелегальний контент Ви можете звернутися за адресою: library@chl.kiev.ua

 
Останнє оновлення: 05.12.2025
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей