Заняття 15. Індексування документів з освіти та педагогічних наук. Спеціальні школи. Корекційна (спеціальна) педагогіка. Професійна та спеціальна освіта
Спеціальні школи. Корекційна (спеціальна) педагогіка.
Змінено рубрику <ДЕФЕКТОЛОГІЯ> на нову рубрику <КОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА>, що значно ширше розкриває специфічні форми та методи корекційно-виховної роботи з дітьми з обмеженнями у життєдіяльності.
Література даної тематики систематизується у розділ «74.3 Спеціальні школи. Дефектологія (корекційна педагогіка)» на основі 4-го видання таблиць ББК для дитячих та шкільних бібліотек.
Для предметизації документів застосовується рубрика <КОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА>. При необхідності деталізації окремих галузей корекційної (спеціальної) педагогіки їх назви заносяться в підрубрики. Для матеріалів з логопедії виокремлено окрему рубрику <ЛОГОПЕДІЯ>. При необхідності паралельно окремими рубриками можуть виступати <ДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА>, <ШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА>, <ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА>, <СІМЕЙНА ПЕДАГОГІКА>, напрями виховання тощо.
650 |
14 |
$aДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА |
650 |
14 |
$aКОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА$xІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ |
650 |
14 |
$aФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ |
650 |
14 |
$aДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА |
650 |
14 |
$aКОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА |
650 |
14 |
$aЛОГОПЕДІЯ$xРОЗВИТОК МОВЛЕННЯ |
650 |
14 |
$aШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА$xПОЧАТКОВА ОСВІТА |
650 |
14 |
$aЛОГОПЕДІЯ |
650 |
14 |
$aКОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА |
650 |
14 |
$aУКРАЇНСЬКА МОВА$xІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ$xМЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ |
650 |
14 |
$aДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА |
650 |
14 |
$aКОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА$xПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ$xДІТИ З ВАДАМИ ЗОРУ |
650 |
14 |
$aРОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ$xДІТИ З ВАДАМИ ЗОРУ |
653 |
1_ |
$aТИФЛОПЕДАГОГІКА |
653 |
1_ |
$aТИФЛОПЕДАГОГИКА |
650 |
14 |
$aДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА |
650 |
14 |
$aКОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА$xДІТИ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ |
650 |
14 |
$aПСИХОЛОГІЯ$xДИТЯЧА ПСИХОЛОГІЯ |
650 |
14 |
$aДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА |
650 |
14 |
$aКОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА$xДІТИ З ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ |
650 |
14 |
$aПРИРОДНИЧІ НАУКИ$xМЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ$xПРИРОДОЗНАВСТВО |
650 |
14 |
$aТРУДОВЕ ВИХОВАННЯ |
650 |
14 |
$aШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА |
650 |
14 |
$aКОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА$xДІТИ З АУТИЗМОМ |
610 |
24 |
$aНАСТАВНИК (РИБІНСЬКИЙ СОЦІАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ НЕПОВНОЛІТНІХ)$xКОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДОШКІЛЬНИКАМИ$xДОСВІД РОБОТИ$y21 СТ.$zРИБІНСЬК, ЯРОСЛАВСЬКА ОБЛАСТЬ, РОСІЯ |
650 |
14 |
$aДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА |
650 |
14 |
$aКОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА$xГІПЕРАКТИВНІ ДІТИ$xРЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЦЕНТРИ$y21 СТ.$zРИБІНСЬК, ЯРОСЛАВСЬКА ОБЛАСТЬ, РОСІЯ |
650 |
14 |
$aПСИХОЛОГІЯ$xГІПЕРАКТИВНІСТЬ$xДИТЯЧА ПСИХОЛОГІЯ |
653 |
1_ |
$aДІТИ 4-6 РОКІВ |
653 |
1_ |
$aДЕТИ 4-6 ЛЕТ |
653 |
1_ |
$aГІПЕРАКТИВНІ ДОШКІЛЬНИКИ |
653 |
1_ |
$aГИПЕРАКТИВНЫЕ ДОШКОЛЬНИКИ |
Для предметизації документів про діяльність спеціальних шкіл для дітей з обмеженнями життєдіяльності в цілому застосовується рубрика <СПЕЦШКОЛИ>. При висвітленні окремих напрямів виховання та навчання у спеціальних школах в рубриках подаються напрями виховання або навчання, а в підрубриці вказується тип закладу: <РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЦЕНТРИ>, <СПЕЦШКОЛИ>, <ШКОЛИ-ІНТЕРНАТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ВАДАМИ ЗОРУ> тощо.
650 |
14 |
$aПОЗАУРОЧНА ВИХОВНА РОБОТА |
650 |
14 |
$aКОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА$xДІТИ З ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ |
650 |
14 |
$aТРУДОВЕ ВИХОВАННЯ$xСПЕЦШКОЛИ$xДІТИ З ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ$zУКРАЇНА |
245 |
10 |
$aРозвиток мовлення в учнів молодших класів допоміжної школи на уроках читання та української мови$bнавч.-метод. посіб. |
650 |
14 |
$aШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА$xПОЧАТКОВА ОСВІТА |
650 |
14 |
$aКОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА |
650 |
14 |
$aЛОГОПЕДІЯ$xРОЗВИТОК МОВЛЕННЯ$xСПЕЦШКОЛИ$zУКРАЇНА |
650 |
14 |
$aУКРАЇНСЬКА МОВА$xМЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ |
650 |
14 |
$aЧИТАННЯ$xМЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ |
245 |
__ |
$aШкола надії$bСосниц. спец. загальноосвіт. шк.-інтернату для глухих дітей - 70 р. |
521 |
3_ |
$aдорослі |
610 |
24 |
$aСОСНИЦЬКА СПЕЦІАЛЬНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА-ІНТЕРНАТ ДЛЯ ГЛУХИХ ДІТЕЙ$xІСТОРІЯ$xДІЯЛЬНІСТЬ$y20-21 СТ.$zСОСНИЦЯ, ЧЕРНІГІВСЬКА ОБЛАСТЬ, УКРАЇНА |
650 |
_4 |
$aСПЕЦШКОЛИ$xІНТЕРНАТИ$xІСТОРІЯ$xДІЯЛЬНІСТЬ$y20-21 СТ.$zСОСНИЦЯ, ЧЕРНІГІВСЬКА ОБЛАСТЬ, УКРАЇНА |
650 |
__ |
$aКОРЕКЦІЙНА (СПЕЦІАЛЬНА) ПЕДАГОГІКА$xДІТИ З ВАДАМИ СЛУХУ |
653 |
1_ |
$aСУРДОПЕДАГОГІКА |
653 |
1_ |
$aСУРДОПЕДАГОГИКА |
655 |
__ |
$aНАУКОВО-ПОПУЛЯРНА ЛІТЕРАТУРА$vНАРИСИ |
Професійна та спеціальна освіта
Література щодо навчання в системі професійної та спеціальної освіти, додаткової освіти систематизується у розділ «74.5 Професійна та спеціальна освіта» на основі 4-го видання таблиць ББК для дитячих та шкільних бібліотек.
Для предметизації документів застосовуються рубрики <ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА>, <ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК> (нова рубрика), <ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ>, <СЕРЕДНІ СПЕЦІАЛЬНІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ> (нова рубрика), <ВИЩІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ>, <ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ> (змінена рубрика замість <ПТУ>).
Під рубрикою <ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА> збираються матеріали, що охоплюють історію, організацію, різні ступені, види, методи та форми професійної та спеціальної освіти, виробничу педагогіку, види освітніх закладів, ліцензування та акредитування закладів професійної освіти, методику викладання спеціальних предметів, підготовку фахівців, організацію навчальної роботи, виховання та побут студентства.
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНА ОСВІТА$xКООПЕРАТИВНЕ НАВЧАННЯ$xПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ$xПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ |
Для виокремлення професійної освіти в певній галузі в підрубриці додатково прописуються галузі підготовки фахівців, уточнення щодо аспекту професійної освіти:
084 |
|
$a74.5 |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНА ОСВІТА$xДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА$y21 СТ.$zРОСІЯ |
084 |
|
$a74.5 |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНА ОСВІТА$xЕКОНОМІЧНІ НАУКИ$xПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ$y21 СТ.$zУКРАЇНА |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНА ОСВІТА$xШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА$xБІОЛОГІЯ$xСАМООСВІТА |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНА ОСВІТА$xДОКУМЕНТОЗНАВСТВО$xНАУКОВО-ІНФОРМАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ$xСТАНДАРТИ$y21 СТ.$zЄВРОПА$zКАНАДА$zСША$zУКРАЇНА |
084 |
|
$a74.58 |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНА ОСВІТА$xВИЩА ОСВІТА$xДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА$xІСТОРІЯ
$xМАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ$xОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ $xФІНАНСУВАННЯ$y20-21 СТ.$zСША |
650 |
14 |
$aПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ$xПІДГОТОВКА І ПЕРЕПІДГОТОВКА ПРОФЕСОРСЬКО-ВИКЛАДАЦЬКОГО СКЛАДУ$y20-21 СТ.$zСША |
Звертаємо увагу, що введено нову рубрику <ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК>, під якою збираються матеріали про безперервну освіту, атестацію фахівців, набуття працівниками професійних знань, умінь і навичок, що дають змогу якісно виконувати функціональні обов'язки, освоювати нові види професійної діяльності.
Якщо в документах розглядаються питання підвищення кваліфікації спеціалістів певних категорій, організації професійного навчання працівників, то застосовується рубрика <ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ>, в підрубрику до якої прописуються певні професії.
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК$xВЧИТЕЛІ$xПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ
$xПРОФЕСІЙНІ ЯКОСТІ$xСАМООСВІТА |
650 |
14 |
$aПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ$xВЧИТЕЛІ |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК$xВИХОВАТЕЛІ$xПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ$xПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА$xФОРМУВАННЯ$y21 СТ.$zУКРАЇНА |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК$xАТЕСТАЦІЇ$xПЕДАГОГИ$y21 СТ.$zУКРАЇНА |
653 |
1_ |
$aПИТАННЯ АТЕСТАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ |
653 |
1_ |
$aВОПРОСЫ АТТЕСТАЦИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ КАДРОВ |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК$xВЧИТЕЛІ$xПРОФЕСІЙНІ ВИМОГИ |
653 |
1_ |
$aПРОФЕСІЙНІ ВИМОГИ ДО ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ |
653 |
1_ |
$aПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ ТРЕБОВАНИЯ К УЧИТЕЛЯМ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК$xПЕДАГОГИ-БІБЛІОТЕКАРІ$xШКІЛЬНІ БІБЛІОТЕКИ$xКВАЛІФІКАЦІЙНІ ВИМОГИ$xОБОВ'ЯЗКИ$y21 СТ.$zРОСІЯ$zСША |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК$xБІБЛІОТЕКАРІ $xБІБЛІОТЕКИ ДЛЯ ДІТЕЙ$xАТЕСТАЦІЇ$y21 СТ.$zУКРАЇНА |
650 |
14 |
$aПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ$xБІБЛІОТЕКАРІ$xПРОБЛЕМИ$xПУБЛІЧНІ БІБЛІОТЕКИ$y21 СТ.$zКИЇВ, УКРАЇНА |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК$xБІБЛІОТЕКАРІ$xБЕЗПЕРЕРВНА ОСВІТА$xПУБЛІЧНІ БІБЛІОТЕКИ$y21 СТ.$zКИЇВ, УКРАЇНА |
650 |
14 |
$aПСИХОЛОГІЯ$xПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ$xПРАКТИЧНА ПСИХОЛОГІЯ |
650 |
14 |
$aПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ$xПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ$xШКІЛЬНІ ПСИХОЛОГИ$xШКІЛЬНІ СЕМІНАРИ |
610 |
24 |
$aСПЕЦІАЛІЗОВАНА БІБЛІОТЕКА ДЛЯ НЕЗРЯЧИХ РЕСПУБЛІКИ КОМІ ІМЕНІ ЛУЇ БРАЙЛЯ$bПРОГРАММА НЕПРЕРЫВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ БИБЛИОТЕЧНЫХ РАБОТНИКОВ РЕСПУБЛИКИ КОМИ 2009-2011 ГГ. $xРЕАЛІЗАЦІЯ$xПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ БІБЛІОТЕКАРІВ$xНАУКОВО-МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ$y21 СТ.$zСИКТИВКАР, КОМІ, РОСІЯ |
650 |
14 |
$aНАУКОВО-МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ$xБІБЛІОТЕКИ ДЛЯ СЛІПИХ$xСПЕЦІАЛІЗОВАНІ БІБЛІОТЕКИ$y2009-2011$zСИКТИВКАР, КОМІ, РОСІЯ |
650 |
14 |
$aПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ$xБІБЛІОТЕКАРІ$xМУНІЦИПАЛЬНІ БІБЛІОТЕКИ$y21 СТ.$zКОМІ, РОСІЯ |
610 |
24 |
$aЛУГАНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ$xДІЯЛЬНІСТЬ$y21 СТ.$zЛУГАНСЬК, УКРАЇНА |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНА ОСВІТА$xПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ$y21 СТ.$zЛУГАНСЬК, УКРАЇНА |
650 |
14 |
$aПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ$xВЧИТЕЛІ$y21 СТ.$zЛУГАНСЬК, УКРАЇНА |
Якщо розглядається профорієнтаційна робота з певної професії, то професія заповнюється в підрубрику до рубрики <ПРОФОРІЄНТАЦІЯ>:
084 |
|
$a74.200.58 |
084 |
|
$a74.200.52 |
650 |
14 |
$aПРОФОРІЄНТАЦІЯ$xБУДІВЕЛЬНИКИ |
650 |
14 |
$aПОЗАШКІЛЬНА ВИХОВНА РОБОТА$xПРОФОРІЄНТАЦІЯ |
655 |
04 |
$aМЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ$vМЕТОДИЧНІ ПОРАДИ$vРОЛЬОВІ ІГРИ |
084 |
__ |
$a74.100.5 |
245 |
10 |
$aУсі професії однаково потрібні$bконспект заняття для дітей старшої групи |
521 |
3_ |
$aвихователі |
650 |
14 |
$aДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА |
650 |
14 |
$aТРУДОВЕ ВИХОВАННЯ |
650 |
14 |
$aПРОФОРІЄНТАЦІЯ$xІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЇ |
655 |
04 |
$aМЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ$vКОНСПЕКТИ ЗАНЯТЬ$vДИДАКТИЧНІ ІГРИ |
Для розкриття діяльності професійних навчальних закладів застосовуються рубрики <ПРОФЕСІ?ЙНО-ТЕХНІ?ЧНІ НАВЧА?ЛЬНІ ЗА?КЛАДИ> (замість <ПТУ>), <СЕРЕДНІ СПЕЦІАЛЬНІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ> (нова рубрика) та <ВИЩІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ>. Але наголошуємо, що паралельно поле «610 Організація (тематичний термін)» заповнюється у разі, коли у тексті документу розкривається діяльність в цілому або певний аспект діяльності професійного навчального закладу. Коли автором статті виступає працівник навчального закладу, а про сам заклад мова не йде, то поле 610 не заповнюється.
610 |
24 |
$aУМАНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ПАВЛА ТИЧИНИ$xДІЯЛЬНІСТЬ$y20-21 СТ.$zУМАНЬ, ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСТЬ, УКРАЇНА |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНА ОСВІТА$xІСТОРІЯ$xПЕДАГОГІКА$xРОЗВИТОК$y20-21 СТ.$zУМАНЬ, ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСТЬ, УКРАЇНА |
650 |
14 |
$aВИЩІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ $xІСТОРІЯ$xРОЗВИТОК$y20-21 СТ.$zУМАНЬ, ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСТЬ, УКРАЇНА |
655 |
04 |
$aНАУКОВО-ПОПУЛЯРНА ЛІТЕРАТУРА$vНАРИСИ |
610 |
24 |
$aКИЇВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ (НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ УКРАЇНИ)$bФІЗИКО-ТЕХНІЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ
$xДІЯЛЬНІСТЬ$y20-21 СТ.$zКИЇВ, УКРАЇНА |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЙНА ОСВІТА$xТЕХНІКА$xФІЗИКА$xРОЗВИТОК$y20-21 СТ.$zКИЇВ, УКРАЇНА |
650 |
14 |
$aВИЩІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ$xНАУКОВО-ДОСЛІДНА ДІЯЛЬНІСТЬ$y20-21 СТ.$zКИЇВ, УКРАЇНА |
Звертаємо увагу, що з тезауруса вилучено всі рубрики, що стосувались окремих професій. Виходячи з цього, в полі «650 Основна рубрика» окремі професії можуть використовуватися лише як підрубрики.
Матеріали, що подають загальну характеристику окремих професій, художні твори та сценарії про певну професію, розкриваються через поле «656 Професії» із заповненням рубрики <ПРОФЕСІЇ>. Якщо паралельно з характеристикою професії подається і змістовна інформація про галузь економіки, то паралельно може заповнюватись і рубрика відповідної галузі.
Для виокремлення масиву матеріалу, присвяченого професійним святам вводиться нова рубрика - <ПРОФЕСІЙНІ СВЯТА>.
084 |
|
$a85.34 |
650 |
14 |
$aПРОФЕСІЇ |
650 |
14 |
$aПРОФОРІЄНТАЦІЯ |
653 |
1_ |
$a5-11 КЛ. |
653 |
1_ |
$aРОЗМАЇТТЯ ПРОФЕСІЙ |
653 |
1_ |
$aРАЗНООБРАЗИЕ ПРОФЕССИЙ |
655 |
04 |
$aСЦЕНАРІЇ$vВИХОВНІ ГОДИНИ |
Наступна сторінка