«Бібліотекар на годину», або дублер-шоу по-бібліотечному
30 вересня – в день професійного бібліотечного свята у Національній бібліотеці України для дітей проходила ще одна цікава подія, яка за великою кількістю заходів цього дня незаслужено загубилася. А даремно, тому що саме завдяки дітям, які були її головними персонажами, бібліотекарі змогли встигнути усюди – заплановані заходи у відділах провести, квест-кімнату відкрити та ще й святковий концерт з нагоди свята подивитися…
А мова йде про дублер-шоу «Бібліотекар на годину», до якого відділи готувалися заздалегідь, ретельно вибираючи претендентів серед читачів (була попередня реєстрація), які хотіли і змогли б попрацювати бібліотекарями. А таких виявилося чимало – 15 дівчаток та 1 хлопчик. (У нашій грі в професію, на превеликий жаль, збереглося таке ж співвідношення жінок і чоловіків, як і в реальній бібліотеці).
Найбільша кількість зареєструвалася до відділу обслуговування дітей середнього і старшого віку – 8. Тут можна було спробувати себе і в читальному залі, і на абонементі. У читальному залі приміряли на собі професію бібліотекаря учениці п’ятого класу Дарина, Ольга та Анастасія. Дівчата знайомилися з фондом, розпитували про тонкощі бібліотечної професії, цікавилися, у чому відмінності між роботою абонементу та читального залу.
А на абонементі професію бібліотекаря опановувала ціла компанія найкращих та найактивніших читачів – учениці шостого класу Юлія та Марія, п’ятикласниця Настя та двоє учнів сьомого класу – Ірина та Максим. Більш за все дітям сподобалося користуватися програмою автоматизованого обслуговування користувачів МАРК. Вони із задоволенням розшукували в базі даних читачів відомості про себе, а в електронному каталозі – свої улюблені книжки.
У відділі обслуговування дітей дошкільного та молодшого віку дублерами бібліотекарів стали троє активних читачів – учениці четвертого класу Ірина, Софія, Марія. Дівчата цікавилися фондом абонементу і читального залу, обслуговували читачів, допомагали в пошуку конкретних книжок, оскільки вже ознайомилися з системою, за якою розміщено фонд відділу. Юним бібліотекарям цікаво було працювати з електронним формуляром читачів. Усі поставилися до своїх тимчасових обов’язків із відповідальністю та натхненням, тому успішно впоралися з бібліотечною роботою.
У відділі мистецтв «бібліотекарями на годину» працювали учениці дев’ятого класу Анна та Марія. Дівчата із задоволенням обслуговували читачів: включали музику для прослуховування, видавали книжки та вводили в електронну базу нових читачів. Працювати читачам у своєму улюбленому відділі так сподобалося, що однієї години їм не вистачило і лишати робоче місце не хотілося. А користувачі, яких вони обслуговували, ще й після завершення акції залюбки продовжували звертатися за допомогою та порадами саме до дівчат.
У відділі документів іноземними мовами вчилася видавати книги волонтер – учениця четвертого класу Злата. Справа виявилася захоплюючою, адже для початку необхідно було порадити щось цікаве постійним відвідувачам, а книжок у відділі багато, та ще вони різними мовами, і не просто різними – аж 88-ма мовами світу! Тому, спираючись на власну інтуїцію та зважаючи на яскраві ілюстрації, Злата рекомендувала дітям книги не тільки англійською мовою (яку вона і більшість читачів вивчають у школі), а й японською, німецькою, французькою та іспанською. Не менш цікавим та захоплюючим виявився процес видачі книги, адже дівчинка вперше випробувала сканер, який зчитує штрих-коди з книжок для запису їх в електронний формуляр читача.
Ще два «нових» бібліотекаря зустрічали читачів у секторі обліку користувачів. Цей відділ є обличчям установи, бо саме до нього спочатку звертаються нові відвідувачі, які хочуть стати читачами. Тому найважливішими для працівників цього відділу є комунікативні якості. І дівчата, які працювали на цій вкрай відповідальній ланці у структурі бібліотеки, а це Анастасія (учениця 6 класу) і Наталя (учениця 7 класу), комунікативними навичками володіли дуже добре. Звісно, вони навчилися виконувати щоденні операції сектору обліку: обліковувати статистичні дані, реєструвати користувачів в автоматизованій програмі, шукати читачів у базі даних. Та все ж найбільше їм сподобалося спілкуватися під час запису до бібліотеки.
Ідею дублер-шоу було придбано нашою бібліотекою на ярмарку інновацій «Бібліокре@тив» – 2016, і вона мала успіх серед наших користувачів. Можливо комусь участь у таких акціях дасть поштовх у прекрасну професію – БІБЛІОТЕКАР.