Віртуальна бібліографічна довідка. Об'єднана довідкова служба публічних бібліотек України
     
   
     
Привіт, Гість :: Вхід
українська мова     русский язык

Ліміт запитань на сьогодні: 36 .:. Запитань у базі: 45734
   


Автор запитання: Ольга із міста: Дніпроп. :: Запитання: 27143  
Ольга запитує:
Добридень! Допоможіть, будь ласка, знайти увесь можливий матеріал для відкритих уроків за творчістю Олеся Гончара. Мене цікавлять зокрема сценарії таких заходів, інсценізація фрагментів творів письменника. Дякую!
Наша відповідь:
Добрий день! Пропонуємо наступні джерела інформації:

1. Іващенко, Валентина.
Розкриття екологічної проблеми в романі Олеся Гончара "Собор". Інтегрований урок з української літератури та хімії в 11-му класі / Валентина Іващенко // Українська мова та література. - 2009. - № 14-15. - С. 45-47

2. Баришенко Л.І.
"Дякую Богові, що дав мені народитися українцем": Презентація "Щоденників" О.Т.Гончара. Колективний проект / Л.І. Баришенко
// Вивчаємо Українську мову та літературу. - 2007. - № 34. - С. 28-36

Сценарій заходу. Уривки із "Щоденників".

3. Безматірних Н. О.
"Собори душ бережімо" (компаративний аналіз творів "Собор Паризької Богоматері" В. Гюго та "Собор" О. Гончара): 11 клас / Н. О. Безматірних // Вивчаємо Українську мову та літературу. - 2011. -№11.- С. 15-17

План-конспект уроку, мета якого допомогти учням сформувати власні поняття про духовність; осмислити роль образу собору у творах В. Гюго "Собор Паризької Богоматері" та О. Гончара "Собор".

4. Бронзенко Т.
Піднятися на вершину духовності : (за романом О. Гончара "Людина і зброя") / Т. Бронзенко // Українську мова і література в школі. - 2006. - № 4. - С. 31-37. - Бібліогр.: 4 назв. - Бібліогр.: 4 назв.

Розробка уроку за романом О.Гончара "Людина і зброя".

5. Гаврилюк, Оксана.
Старше і молодше покоління у романі Олеся Гончара "Собор": єдність чи конфлікт? : Урок поглибленого опрацювання художнього тексту в 11 класі. / О. Гаврилюк // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2008.- № 4. - С. 11-14

Допомогти глибше засвоїти зміст роману "Собор", удосконалювати вміння характеризувати образи твору.

6. Гащук Р.
Собор душі Олеся Гончара : Літературно-музична композиція присвячена Олесю Гончару / Р.Гащук // Дивослово. - 2000. - № 4 . - С. 51-54

7. ГомонП.
Гумачізм творчості завжди сучасний / П.Гомон // Дивослово. - 2002. - № 5. - С. 12-13

8. Городна, Оксана.
Зберегти землю і "собори душ"- покликання людини. Цикл особистісно-зорієнтованих уроків за творчістю Олеся Гончара / О. Городна // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2007. - № 9-10. - С. 22-41. - Зміст: "Собор" ; "Прапороносці" ; Людина і зброя.

Використовуючи літературно-критичні статті, щоденникові записи письменника, спогади про нього та зміст художніх творів, допомогти учням зрозуміти духовний світ Олеся Гончара та його героїв, безкомпромісну громадянську позицію художника слова.

9. ГуменнийМ.
Ремарк і Гончар : типологія антивоєнного роману / М.Гуменний, О.Гусєва // Українська мова і література в школі. - 2000. - № 5. - С. 46-49

10. ДранчакМ. І.
О. Гончар. Роман "Твоя зоря" : урок позакласного читання у 8 класі / М. І. Дранчак // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2010. - № 32. - С. 20-24

План-конспект уроку, мета якого ознайомити учнів із творчістю О. Гончара; визначити його роль у сучасній українській літературі; розвивати в них уміння співвідносити факти біографії письменника з його творчістю; навчити аналізувати уривок із твору "Романові яблука"; разом з учнями розкрити головну тему, думку та ідею твору.

11. Дяченко С.
До проблеми вивчення творчості Олеся Гончара у загальноосвітніх навчальних закладах / С. Дяченко // Українська мова і література в школі. - 2009. - № 2. - С. 18-21. - Бібліогр.: 10 назв.. - Бібліогр.: 10 назв.

Поглиблення, узагальнення і систематизація літературних знань та вдосконалення читацьких умінь старшокласників на уроках з вивчення творчості Олеся Гончара.

12. Загарук, Олександра.
Про конфлікт між людськими ідеалами в романах "Собор" та "Диво" : Як провести урок-семінар в 11-му класі / Олександра Загарук // Українська мова та література. - 2005. - № 11 (березень). - С. 15-17. - Бібліогр.: 8 назв.

13. Загарук, Олександра.
Храм і соціум у романах О. Гончара "Собор" та П. Загребельного "Диво" : (урок-семінар) / О. Загарук // Українська мова і література в школі. - 2006. - № 4. - С. 25-30

Подана методика проведення уроку-семінару за творами письменників О.Гончара, П.Загребельного.

14. Загарчук, Олександр.
Храм і соціум у романі О. Гончара "Собор" та в романі П. Загребельного "Диво" : (урок-семінар за матеріалами двох романів) / О. Загарчук // Українська мова і література в школі. - 2007. - № 2. - С. 31 -36. - Бібліогр.: 12 назв.
Зіставлення роману "Собор" О.Гончара з романом П.Загребельного " Диво" в 11 класі.

15. Ковальчук О.
Олесь Гончар - митець сучасний // Дивослово. - 2000. - № 11. - С. 2-3

16. Лепеха Р. Л.
Берегти джерела духовності. Проблематика та образи роману Олеся Гончара "Собор" / Р. Л. Лепеха // Вивчаємо Українську мову та літературу. - 2010. - № 14. - С. 10-13
План-конспект уроку, мета якого ознайомити учнів із головними персонажами роману, їхнім духовним світом, ставленням до великих набутків свого народу, до скарбів народної культури, збереження святинь українського народу; вчити учнів аналізувати вчинки героїв; розвивати вміння обстоювати власні думки; виховувати дбайливе ставлення до духовних надбань рідного народу, до історичного минулого; поглибити почуття любові до рідної природи.

17. Марко, Василь.
Новели Олеся Гончара "Модри камень" і "За мить щастя": концептуальні коди / Василь Марко // Дивослово. - 2009. - № 12 . - С.44-47. - Бібліогр. в кінці ст.

18. Матюшенко, Оксана.
Носій естетики світлих і сонячних тонів / О. Матюшенко // Українська мова і література в школі. - 2007. № 4.- С. 61-63. - Бібліогр.: 8назв.

Визначальною рисою прози О. Гончара є орієнтація на ідеал, мрія про рух людства до "вічної гармонії".

19. Параскевич П. К.
Пам’ятні зустрічі з Олесем Гончаром / П. К. Параскевич // Вивчаємо Українську мову та літературу. - 2010. - № 13.- С. 35-37

Стаття присвячена життю і творчості Олеся Гончара.

20. Росада Катерина
"Ти на Землі-людина": Урок-диспут // Освіта.- 1999.-7 квітня. - С. 6. - Зміст: "Собор"

21. Рубан, Людмила.
Будівничий соборів наших днів: учнівська конференція, присвячена 90-річчю Олеся Гончара // Дивослово.- 2008.-№ 4. - С. 21-28
Подається розробка учнівської конференції.

22. Синьоока Г.
Роман О. Гончара "Собор": інсценізація уривків на уроці / Г. Синьоока // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2007. - № 1. - С. 31-34
Урок-вистава за романом О. Гончара "Собор".

23. Степаненко М.І.
Мовні проблеми в публіцистичному дискурсі Олеся Гончара / М.І. Степаненко // Вивчаємо Українську мову та літературу. - 2008. - № 7. - С. 5-10. - Бібліогр. в кінці ст. (5 назв.)

Характеристика таких проблем, як "Українсько-російська двомовність і російщення України (50-90-ті рр. XX ст.)", "Соціолінгвістичні, власне мовознавчі й деякі інші філологічні спостереження Олеся Гончаря", "Історія української мови", "Олесь Гончар про силу рідного слова".

24. Степаненко, Микола.
Історія української мови в публіцистичній спадщині Олеся Гончара / М. Степаненко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2008. - № 1. - С. 121-124. - Бібліогр.: 2 назв.
У публіцистичній спадщині Олеся Гончара особливе місце займають щоденники, які охоплюють події 50-річної тривалості. Певне висвітлення в них знайшла теорія виникнення мови.

25. Фесай Н. І.
Олесь Гончар. "Людина і зброя" / Н. І. Фесай // Вивчаємо Українську мову та літературу. - 2010. - № 10. - С. 18-21

План-конспект уроку, мета якого ознайомити учнів з творчою лабораторією митця; розкрити філософську проблему, яку ставить письменник у творі: засудження війни як варварства, піднесення голосу на захист миру, показ перемоги життя, краси, любові, гуманізму над темними силами війни; виховувати учнів у дусі боротьбі за мир між усіма народами на Землі; розвивати мислення, уміння працювати з художнім твором, виділяти головне, суттєве, характеризувати образи.

26. Фурсова Л. О.
Проблемні ситуації у компаративному аналізі літературних творів на прикладі прози О. Гончара і В. Бикова / Л. О. Фурсова// Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2011. - № 3. - С. 18-2 - Бібліогр. в кінці ст.

Пропонується розробка інтегрованого уроку української літератури за антивоєнною тематикою. Під час уроку учні знайомляться з ранніми творами О. Гончара, творами В. Бикова, здобувають навички виразного читання, уміння зіставляти твори різних літератур.

27. Фурсова Л.
"Вишні в убранні білім мене виглядають з війни" : Літературна композиція за фронтовими поезіями О. Гончара / Л. Фурсова // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2007. - № 9. - С.20-22

28. Фурсова Л.
Проблемні ситуації у компаративному аналізі літературних творів. На прикладі прози О.Гончара і В.Бикова / Л. урсова // Зарубіжна література в школах України. - 2007. - № 7. - С. 18-24. - Бібліогр. в кінці ст.

29. Чумак, Тетяна.
Уроки духовності Олеся Гончара / Т. Чумак // Українська мова і література в школі. - 2007. - № 4. - С. 49-52.- Бібліогр.: 12 назв.
Постать Олеся Гончара як духовного речника української нації.

30. Яременко Н.
Формування читацької культури учнів у процесі вивчення творчості Олеся Гончара / Н. Яременко // Рідна школа. - 2004. - № 9. - С. 47-49. - Зміст: Людина і зброя

31. http://school.xvatit.com/index.php?title=Конспект_уроку_на_тему:_Олесь_Гончар_—_оборонець_Соборів._Життя_і_творчість_митця

32. http://saky-reg.krimedu.com/ru/article/dnipropetrovshchina-v-zhitti-i-tvorchosti-olesya-g.html

33. http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-10165c2821c04/list-bd57d40b26

34. http://www.uroki.net/docukr/docukr15.htm

35. http://www.ukrlit.vn.ua/lesson/8klas/53.html

36. http://osvita.ua/school/lessons_summary/literature/26375

37. http://osvita.ua/school/lessons_summary/literature/6540

38. http://www.uroki.net/docukr/docukr15.htm

39. http://osvita-svyat.kiev.ua/zu1005/l_literat/014.phphttp://osvita-svyat.kiev.ua/zu1005/l_literat/014.php

.: Розділ: Література :: 25.02.2012 10.00.52 :.
.: Кіровоградська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Д.І.Чижевського :.
   

Generated in 0.322782 seconds