Доброго дня. Допоможіть будь ласка знайти інформацію для написання наукової роботи на тему: Дискримінація жінок у художній освіті (в Україні та закордоном).
Доброго дня! Пропонуємо скористатися наступною інформацією:
1. Актуальні правові та організаційні проблеми публічного управління та судочинства : зб. наук. пр. Міжнар. наук.-практ. конф., 12 - 13 квіт. 2013 р., Кіровоград : [у 2 ч.]. Ч. 1. Науково-практичні аспекти оптимізації управлінської діяльності органів державної влади. Розбудова системи місцевого самоврядування України в умовах здійснення політичної реформи / ред.: О. Д. Крупчан; Нац. акад. прав. наук України, НДІ приват. права і підприємництва, Класич. приват. ун-т. - Київ, 2013. - 376 c. - укp. – Зокрема, розкрито проблеми дискримінації жінок у соціальній та правовій сферах життя.
2. Алєксєєва А. В. Гендерні аспекти політики зайнятості. – Режим доступу:
http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/rpzn_2014_4_9.pdf.
3. Аніщенко О. Історико-педагогічний аспект професійно-художньої освіти жінок у країнах Європи [Електронний ресурс] / О. Аніщенко // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. - 2011. - Вип. 3(2). - С. 224-232. - Режим доступу:
http://nbuv.gov.ua/j-pdf/OD_2011_3(2)__28.pdf
4. Аніщенко О. Організація виставкової діяльності у галузі жіночої художньо-ремісничої освіти (1847–1916) / О. Аніщенко // Професійно-художня освіта України: зб. наук. пр. – Київ?Черкаси, 2003. – Вип. 2. – С. 87–93.
5. Аніщенко О.В. Професійна освіта і самореалізація жінок в Україні: історія та сучасність: монографія / Олена Валеріївна Аніщенко; наук. ред. Н.Г. Ничкало. – Ніжин: ТОВ “Наука-Сервіс”, 2003. – 251 с.
6. Безпальча Н. ЗМІ та стереотипи стосовно жінки //Сл.Просвіти.- 2003.- 19-25лют.(№8).- С.11.
7. Бовуар, С. де. Друга стать [Текст]. В 2 т. Т.1 / Сімона де Бовуар; пер. з фр. Н. Воробйова, П. Воробйов, Я. Собко. – К.: Основи, 1994. – 390с.
8. Брухаль Г. Наші землячки про себе і про роль жінки в сучасному суспільстві:[Тези виступів на регіон. наук.-практ. конф. „Педагогічна думка і просвітництвов жіночому русі Західної України (кінець ХІХ – перша третина ХХ ст.)”, яка відбудеться2-3 груд.2004р. в м.Івано-Франківську] //Світ молоді.- 2004.- 25 листоп.- С.3.
9. Воробець І. Освітньо-виховна діяльність жіночих товариств Галичини серед дорослих (поч.ХХ ст.) //Рід.шк.- 2001.- №5.- С.65-67.
10. Вороніна М. С. Мешканки міст Харківської губернії: гендерна дискримінація та динаміка змін (1861 - 1917 рр.) : Автореф. дис... канд. іст. наук : 07.00.01 / М. С. Вороніна; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2005. - 19 c. - укp. - Досліджено історію мешканок Харківського регіону у період першої хвилі фемінізму на теренах Російської імперії (1861 - 1917 рр.). Висвітлено більшість сфер життя та діяльності жіноцтва усіх соціальних груп Слобожанщини, окрім селянок. З'ясовано рівень гендерної дискримінації жінок владою, яка була презентована лише чоловіками-урядовцями. Висвітлено процеси її подолання, динаміку змін з приводу жіночої освіти усіх ступенів, працевлаштування, соціальної мобільності, соціального захисту материнства й дитинства, правового статусу у родині та суспільстві. Показано особливу роль емансипованої харківської громадськості у розв'язанні багатьох аспектів "жіночого питання" у межах губернії та держави. – Режим доступу:
http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=ARD&P21DBN=ARD&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Z21ID=&Image_file_name=DOC/2005/05vmsdzr.zip
11. Воронка Г. Зарахування до закладів вищої освіти у Канаді та Великій Британії / Г. Воронка // Вища шк.. - 2006. - № 5/6. - С. 78-83. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - Розглянуто питання механізму аплікації та адмісії у ВНЗ Канади, Великої Британії. Проаналізовано специфіку даного механізму для кожної з країн; досліджено методи реалізації процесів (ситуаційний, перспективний підходи; протидія ексклюзії, дискримінації; урахування освітніх, професійних досягнень; рівність прав).
12. Всеукраїнський семінар-практикум викладачів художніх шкіл з декоративно-прикладного мистецтва (ткацтво-килимарство) : зб. матеріалів семінару-практикуму та "Народознавчих студій пам'яті Василя Скуратівського" з проведенням круглого столу на тему: "Початкова мистецька освіта в контексті розвитку української культури", 16 - 19 листоп. 2011 р., Тернопіль / ред.: С. М. Садовенко, М. К. Дмитренко, Н. М. Цимбалюк; М-во культури України, Укр. центр культ. дослідж. - Т.; К., 2011. - 500 c. - укp. – Зокрема, увагу приділено проблемам формування філософії стратегії розвитку культурно-мистецької освіти України XXI ст.
13. Гендер і освіта. – Режим доступу:
http://krona.org.ua/assets/files/books/Analiz-derzhavnoi-programy.pdf.
14. Гендерна статистика для моніторингу досягнення рівності жінок і чоловіків. / Власенко Н.С., Виноградова Л.Д., Калачова І.В. - К.: Інститут держави і права ім В.М.Корецького НАН України, 2000. – Режим доступу:
http://cpk.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=702
15. Грабовська І. Ш тисячоліття – тисячоліття жінки?: [про створ. сусп-ва гендер.рівності]//Сл.Просвіти.- 2003.- 8-14 січ.- С.8.
16. Доброчинська В. А. Інтелігенція в культурному житті Західної Волині (1921 - 1939) : Автореф. дис... канд. іст. наук / В. А. Доброчинська; НАН України. Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича. - Л., 2006. - 19 c. - укp. - На базі широкого кола опублікованих і неопублікованих джерел висвітлено особливості формування та діяльності української, польської, єврейської, російської, чеської, німецької інтелігенції у культурному житті Західної Волині міжвоєнного періоду. Розкрито дискримінаційно-асиміляційну політику Польщі щодо національних меншин. Досліджено діяльність інтелігенції в культурно-освітній, краєзнавчо-науковій сферах, мистецькому та духовно-релігійному житті. З'ясовано роль жіночих організацій у культурному розвитку краю. Проаналізовано взаємини інтелігенції та її внесок у культурний поступ волинського регіону. – Режим доступу:
http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=ARD&P21DBN=ARD&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Z21ID=&Image_file_name=DOC/2006/06dvajzv.zip
17. Ефективна ґендерна політика — запорука наближення до європейських цінностей. – Режим доступу:
http://eeas.europa.eu/delegations/ukraine/documents/virtual_library/2nd_insert_june_2010_web_uk.pdf
18. Завгородня О. В. Особливості візуальних образів, створюваних жінками та чоловіками / О. В. Завгородня // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 86-89. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - Висвітлено результати дослідження відмінностей жіночого та чоловічого образотворення на матеріалі виконання студентами творчого завдання "Фантастична істота" (ФІ). Виокремлено гендерні типові ознаки образотворення, фемінні та маскулінні, тобто більш характерні для авторів жінок та авторів-чоловіків. Виявлено типові образи ФІ, створені чоловіками, які мають певну подібність до наскальних зображень тварин, образів-оберегів та всіляких страховиськ, що мають лякати або відлякувати. Встановлено типові ФІ, створені жінками, які мають подібність до іграшок, персонажів мультфільмів та реклами, що мають приваблювати, подобатись. Зазначено, що в образах ФІ знаходять виявлення гендерно типові способи реагування чоловіків та жінок на екзистенційні страх, тривогу; значну вагу має дефіцієнтна цінність безпеки. Доведено, що виокремлення гендерно типових ознак графічної продукції чоловіків та жінок є певною умовністю; вони не мають однозначного зв'язку зі статтю авторів, можлива їх невираженість, поєднання або інверсія. Розглянуто також питання ймовірності визначення за малюнком ФІ статі автора; розподілення графічних маркерів фемінності/маскулінності в групах студентів різної професійної спрямованості; особливостей та співвідношення гендерно типових ознак в образах ФІ, створених визначними художниками. На основі експертної оцінки засвідчено наявність типових рис образотворення, більш поширених у авторів-жінок та авторів-чоловіків. Констатовано, що спостерігаються протилежні варіанти (переваги мускулінних ознак у жінок, фемінних у чоловіків) поєднання гендерно типових рис, або їх слабка вираженість.
19. Иверсен В.Э. Женские ремесленные (профессиональные) школы во Франции, Бельгии, Австро-Венгрии и Германии / Владимир Эдуардович Иверсен. – СПб.: Тип. Т-ва “Обществ. польза”, 1879. – 76 с.
20. Івах С. Софія Русова про роль жіноцтва у культурно-освітньому процесі України//Вісн. Прикарпат. ун-ту: Педагогіка.- Івано-Франківськ: Плай, 2002.- Вип.УII.-С.197-199.
21. Кікінеджі О. Формування гендерної культури молоді: проблеми та перспективи//Шлях освіти.- 2004.- №1.- С.27-29.
22. Конвенція Організації Об'єднаних Націй про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок. – Режим доступу:
http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/995_207
23. Королевська Ю. Ю. Система жіночої освіти в Південній Україні (друга половина ХIХ - початок ХХ ст.) / Ю. Ю. Королевська // Наук. пр. іст. ф-ту Запоріз. нац. ун-ту. - 2011. - Вип. 31. - С. 98-102. - Бібліогр.: 14 назв. - укp. - Проаналізовано системи середньої та вищої жіночої освіти в Південній Україні у другій половині ХIХ - початку ХХ ст. З'ясовано, що у 60-х рр. ХIХ ст. всі жінки Російської імперії одержали право на здобуття середньої освіти. У сфері вищої освіти жінки відчували найбільшу дискримінацію через вкрай обмежений доступ до неї.
24. Королевська Ю. Ю. Система жіночої освіти в Південній Україні (друга половина ХIХ - початок ХХ ст.) / Ю. Ю. Королевська // Наук. пр. іст. ф-ту Запоріз. нац. ун-ту. - 2011. - Вип. 31. - С. 98-102. - Бібліогр.: 14 назв. - укp. - Проаналізовано системи середньої та вищої жіночої освіти в Південній Україні у другій половині ХIХ - початку ХХ ст. З'ясовано, що у 60-х рр. ХIХ ст. всі жінки Російської імперії одержали право на здобуття середньої освіти. У сфері вищої освіти жінки відчували найбільшу дискримінацію через вкрай обмежений доступ до неї.
25. Кукуленко-Лук’янець В. Психологічний образ жінки в українській літературі : [зокрема, розглядається здатність жінки до творення] . – Режим доступа:
http://www.interklasa.pl/portal/dokumenty/ridna_mowa_uk/index.php?page=rm28_04
26. Левченко К. Проблеми дотримання прав жінок на освіту в Україні //Рід.шк.-2002.- №6.- С.11-13.
27. Левчук Л.Т ХУДОЖНЯ ТВОРЧІСТЬ ЯК МІЖНАУКОВА ПРОБЛЕМА: ДОСВІД ПОНЯТТЄВО-КАТЕГОРІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ. – Режим доступу:
http://mdu.in.ua/Nauch/VESTNIK/philosophy/vipusk_4.pdf
28. Лобнер Н. Структури дискримінації в доступності освіти для молоді – міжнародні перспективи [Електронний ресурс] / Н. Лобнер // Versus. - 2014. - № 1. - С. 93-103. - Режим доступу:
http://nbuv.gov.ua/j-pdf/vers_2014_1_18.pdf
29. Марценюк Т. О. Інституційні засади регулювання гендерних відносин : автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.03 / Т. О. Марценюк; Ін-т соціол. НАН України. - К., 2009. - 17 c. - укp. - Розроблено інституційну модель дослідження та регулювання гендерних відносин у Швеції та Україні, складовими якої є інституції політики, держави, освіти, науки, ЗМІ, неурядові організації. У шведському суспільстві проаналізовано ефективне регулювання гендерних відносин, яке грунтується на цінності гендерної рівності. На прикладі Гетеборзького університету показано варіативність досліджуваної гендерної тематики та її важливість для покращення стану гендерних відносин у країні. Доведено домінування патріархатних відносин в українському суспільстві, показано наявність дискримінації у різних його сферах. Зазначено, що динаміка поглядів українського суспільства на роль жінки у суспільному житті країни за останні вісім років свідчить про те, що населення підтримує ідею забезпечення рівних прав і можливостей для чоловіків і жінок у суспільстві. Обговорено також необхідність використання соціологічних досліджень для ефективності процесу регулювання гендерних відносин і моніторингу його результатів. – Режим доступу:
http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=ARD&P21DBN=ARD&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Z21ID=&Image_file_name=DOC/2009/09mtorgv.zip
30. Масльонкіна Н. Г. Розвиток освіти у Франції протягом другої половини XIX століття : автореф. дис... канд. іст. наук / Н. Г. Масльонкіна; Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2006. - 19 c. - укp. – Зокрема, установлено особливості розвитку жіночої освіти у другій половині XIX ст. – Режим доступу:
http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=ARD&P21DBN=ARD&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Z21ID=&Image_file_name=DOC/2006/06mngdps.zip
31. Мін’юст рекомендує усунути статеву дискримінацію з окремих положень закону "Про освіту" [Електронний ресурс] // Бюлетень Міністерства юстиції України. - 2012. - № 11. - С. 154-155. - Режим доступу:
http://nbuv.gov.ua/j-pdf/bmju_2012_11_30.pdf
32. Нагачевська З. Софія Русова і педагогічно - просвітницька діяльність західноукраїнського жіноцтва //Вісн. Прикарпат.ун-ту: Педагогіка.- Івано-Франківськ, 2001.- Вип.5.-С.31-37.
33. Огієнко І. Княгиня Янка - засновниця першої дівочої школи художніх ремесел у Києві / І. Огієнко // Нар. творчість та етнографія. - 2003. - № 1-2. - С. 63-70. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - Висвітлено сторінки життя та культурно-освітньої діяльності у другій половині ХІ ст. княжни Анни (Янки) - дочки великого князя Всеволода Ярославича, яка заснувала в Києві жіночий монастир з першою в Україні жіночою школою при ньому і присвятила своє життя освіті українських жінок. Наведено відомості про родину княжни Анни.
34. Оніщенко І.Г. ГЕНДЕРНА ПОЛІТИКА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ: ПОРЯДОК ДЕННИЙ ДЛЯ УКРАЇНИ. – Режим доступу:
http://mdu.in.ua/Nauch/VESTNIK/philosophy/vipusk_4.pdf
35. Професійно-художня освіта України : Зб. наук. пр. Вип. 1. Присвяч. 10-річчю Академії педагогічних наук України / ред.: І. А. Зязюн; Акад. пед. наук України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. - К.; Черкаси : Черкаський ЦНТЕІ, 2002. - 205 с. - укp. - Висвітлено теоретико-методологічні проблеми професійно-художньої освіти. Проаналізовано особливості художнього професійного навчання жінок на Київських рукодільних курсах Ольги та Серафими Курдюмових (1817 - 1915 рр.), а також в закладах України кінця ХІХ - початку ХХ ст. Розглянуто особливості формування соціально-психологічної культури майбутнього вчителя. Охарактеризовано художню культуру як особистісну цінність педагога, а також естетику як культуротворчий чинник формування митця. Висвітлено естетичні аспекти соціалізації особистості. Показано соціально-гармонізуючу роль музики в духовному становленні людини. Проаналізовано образотворчу спадщину в сучасній художній освіті. Розглянуто взаємодію навчальних закладів у формуванні творчої особистості робітника.
36. РИЖКОВА Марія Сергіївна. РОЗВИТОК ОСВІТИ ЖІНОК У ХАРКІВСЬКІЙ ГУБЕРНІЇ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТОЛІТТЯ) . – Режим доступу:
http://mydisser.com/ru/catalog/view/238/239/9892.html
37. Розмова на часі. Чи є гендерна дискримінація в Україні? – Режим доступу:
http://www.radiosvoboda.org/content/article/910179.html
38. Розовик О. Д. Жінки в громадсько-політичному та соціально-культурному житті УСРР (1920-ті роки) : автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / О. Д. Розовик; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - К., 2013. - 19 c. - укp. - Досліджено участь жінок УСРР у громадсько-політичному, соціальному та культурному житті республіки в 1920-х pp. Проаналізовано діяльність законодавчих і виконавчих органів влади УСРР щодо створення правової бази та умов для залучення жінок до роботи державних, партійних та громадських об'єднаннях, участі в громадсько-політичному та соціально-культурному житті. Розкрито заходи державних органів влади та громадських організацій щодо підвищення ролі жінок у всіх сферах економіки УСРР, усунення жіночого безробіття, покращення їх умов праці, розбудови сфери побуту та охорони здоров'я матерів і дітей. Висвітлено роботу державних структур, партійних, комсомольських та громадських організацій щодо ліквідації жіночої неписьменності, сприяння одержання професійно-технічної, вищої освіти, участі в науково-дослідній роботі. Досліджено внесок жінок і дівчат у розвиток української культури та збереження національних традицій засобами художньої самодіяльності, професійних театрів, кіномистецтва.
39. Соколова Н. В. Вербалізація концептосфери "фемінізм" в американському жіночому дискурсі XIX - XXI ст. : автореф. дис... канд. філол. наук / Н. В. Соколова; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. - О., 2007. - 21 c. - укp. - Проаналізовано концептосферу "фемінізм" як сукупність взаємопов'язаних антагоністичних концептів "гніт" і "свобода", що утворюють біполярну ядерну конструкцію в низці концептуальних сфер на позначення всіх видів дискримінації. Доведено, що дані концепти складаються з різної структури і конструюються на основі фреймів, слоти яких заповнено лексичними одиницями, - маркерами проблем фемінізму та гіноцентричного світогляду. Проведено комплексне дослідження вербальних маркерів у публіцистичних та художніх текстах, що заповнюють слоти фреймів концептів, розкрито суть фемінізму як політичного руху, теорії та ідеології. Систематизовано лексичні засоби, що репрезентують різні типи дискримінації жінки та шляхи її визволення у політичному, економічному та соціокультурному аспектах. Описано лексичні одиниці, що рекурентно функціонують в американських жіночих художніх творах як образно-специфічні маркери ідентичності та свободи жінки. Висвітлено еволюцію феміністського руху в США за період з 1845 по 2003 рр. на основі аналізу вербальних маркерів, які репрезентують концепти концептосфери "фемінізм". – Режим доступу:
http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=ARD&P21DBN=ARD&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Z21ID=&Image_file_name=DOC/2007/07snvjds.zip
40. Соціальна роль жінки в арабських країнах і сучасність. – Режим доступу:
http://wiki.kubg.edu.ua/Арабка
41. Стійкі ґендерні стереотипи. – Режим доступу:
http://eprints.kname.edu.ua/31884/1/64.pdf.
42. Сучасний погляд на літературу : зб. наук. пр. Вип. 10 / ред.: В. Ф. Погребенник; Нац. пед. ун-т ім. М.Драгоманова. - К., 2006. - 348 с. - укp. – Зокрема, проаналізовано творчість О.Забужко у контексті гендерної освіти. Розглянуто проблему творчої самореалізації жінки в українській жіночій прозі 1990-х рр. за матеріалами прозових творів О.Забужко, С.Йовенко, Т.Зарівної.
43. Творча особистість М.Д. Раєвської-Іванової в контексті освітнього та культурно-мистецького життя Харкова та України / Тітінюк Валентина Федорівна, Старкова А.А. – Режим доступу:
http://museum.kh.ua/academic/sumtsov-conference/2011/article.html?n=89
44. Толстокорова А. Гендерні проблеми шкільної освіти //Психолог.- 2003.- верес.(№34).-С.8-9.
45. Юдіна С. Гендерна освіта у вищій школі очима викладачів : [про Всеукр. наук.-метод.семінар „Впровадження навчальних програм з гендерних проблем у вищій школі:досвід і перспективи”] //Освіта України.- 2004.- 23 листоп.- С.9.
46. Яких утисків зазнають жінки. – Режим доступу:
http://www.jw.org/uk/публікації/журнали/wp20120901/утиски-жінок/