1. Творчість - радісна потреба.
2. Діти уміють розуміти серцем те, що поки ще не в змозі зрозуміти розумом.
3. Не створювати установок про реалістичне - правильне - мистецтво, і будь-яке інше - "неправильне"
4. Суміщене викладання історії мистецтв з заняттями композицією.
5. Кінцева мета - створення власних композицій.
Робота з наймолодшими:
Особливий інтерес викликає робота з дітьми у віці від 2 до 7 років - групи у дитячому садку на базі гуманітарного центру "Брама".
Робота з кольором - на першому місці, з формою - на другому. Завдання мають бути серйозними, але й цікавими і захоплюючими. Ключове слово у цьому віці "наслідування" - наслідуємо найкращим зразкам (Сар'ян, Ван Гог, Пікассо...). Свобода у виборі техніки і формату аркуша. Цікаві групові роботи (по 3-5 чоловік).
Творче кредо (докладніше)
1. Важливі - захопленість педагога, індивідуальний підхід до кожного учня і збереження за кожним права вибору теми, техніки, манери і т.ін.
Обов'язково - завдання повинні ставитися посильні з урахуванням досвіду учня і особливостей його віку.
2. Викладання краще, на мій погляд, починати не з академічних натурних постановок, а з освоєння основ колористики, ознайомлення з різними течіями у мистецтві. Освоєння учнем у першу чергу різних засобів художньої виразності дає йому більшу ступінь свободи у художньому "висловлюванні власної думки", причому "мовою" кубизму, абстракціонізма і т.ін. це можна зробити набагато раніше, ніж мовою реалізму.
3. Обов'язкове навчання академічному малюнку і живопису, але неодмінно з паралельним освоєнням авангардних форм мистецтва.
Девіз вчителя: інформувати не нав'язуючи.
4. Власне кажучи не тільки історії мистецтв - ми починаємо з дітьми розмову по колористиці з Безмежності, з Космосу - чорний колір співвідносився з космічним мороком, пронизаним усередині своєї порожнечі світлом, білим світлом променів сонця і зірок; космос чорний доки порожній - варто з'явитися у ньому маленькій порошинці, вона засяє, відбиваючи незримі у порожнечі промені... Подібні досить складні міркування про філософську сутність білого, сірого, зеленого кольорів діти досить легко сприймають і трансформують у своїх роботах. Головне - уразити їх уяву, здивувати, а світ, що нас оточує, хвала Богові, настільки багатий вартими здивування явищами!!!
Ми у своїй програмі йшли від загального до окремого - від абстракції космічної безмежності до конкретизації форм. Так поступово ми підійшли до Землі і почали уважно розглядати який слід залишили у історії нашої планети різні народи. Вивчаємо не поспішаючи, по можливості намагаючись зрозуміти не тільки як вони жили, думали, творили, але й чому власне так ці люди все робили.
5. Використовуємо принцип "глибокого занурення у культуру". Спочатку уважно вивчаемо і копіюємо витвори мистецтва, наприклад, стародавнього Китаю, що надає можливість максимально розчинятися у цій культурі, відчувати себе її частиною. І лише потім, зазнавши насолоди у деталях і подробицях, приступаємо до створення власних композицій, основаних на глибокому розумінні теми - це можуть бути ілюстрації до літературних творів, костюми і декорації до вистав, балетів тощо.