Мова як зброя: лінгвістичні аспекти боротьби за незалежність у творчості Лесі Українки
З нагоди відзначення дня народження видатної української поетеси, драматурга, першої української модерністки та громадської діячки Лесі Українки у Національній бібліотеці України для дітей відбулася зустріч «Мова як зброя: лінгвістичні аспекти боротьби за незалежність у творчості Лесі Українки».
Доктор філософії (PhD), науковий співробітник Інституту української мови НАН України Олена Палаш у межах проєкту «Покоління незалежних» спілкувалася з читачами про Лесю Українку як символ української стійкості; використання письменницею мови як потужного засобу для боротьби за незалежність та формування національної ідентичності; вплив історичних обставин на мову та творчість Лесі Українки; зв'язок мови та суспільства; про мову як інструмент боротьби в історичному та сучасному контекстах та як засіб консолідації нації.
Діти з цікавістю долучилися до аналізу мови в поезії (використання метафор, символів, алегорій для відображення національної боротьби); стилістичних особливостей драматичних творів (використання діалогів для розкриття конфліктів та ідей); аналізу лексики (використання архаїзмів, фольклорних елементів для підкреслення національного колориту); аналізу мови персонажів творів Лесі Українки як засобу відображення їхніх позицій.
Дівчата і хлопці проєктували думки Лесі Українки на сьогодення, акцентували увагу на значенні прикладу її життя і творчості для сучасного покоління, що вчить не здаватися, сміливо йти до своєї мети. Життя Лесі Українки для них – це символ мужності, приклад незламної та щирої любові до рідної землі. Лесині слова вважають зброєю, актуальною і нині, в час, коли український народ мужньо і незламно боронить свою ідентичність, свободу, рідну Україну!