Додаток № 2
Наталя Забіла: серце, відкрите дітям Літературна гра
Тур перший: Що ми запам’ятали про письменницю Наталю Забілу?Умови: ведучий пропонує учасникам гри створити дві команди. По черзі кожній команді задаються запитання. За правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо команда дала неправильну відповідь, то право відповіді переходить до команди-суперниці, але за правильний варіант вона отримає уже 2 бали.
Запитання: 1.В якій родині народилася Наталя Забіла:
у дворянській, у кріпацькій, у родині вчителів?
2.Ким був дід письменниці? (
Скульптор-академік).3.Після революції родина переїхала до: Львова,
Люботина, Лисичанська?
4.Який навчальний заклад закінчила Наталя Забіла у 1924 році? (
Історичний відділ Харківського інституту народної освіти).
5.Яка подільська газета надрукувала перший вірш Наталі Забіли «Війна війні»? (
«Червоний кордон»).
6.До якої Спілки письменників увійшла молода поетеса? (
До Спілки селянських письменників «Плуг»).
7.Цикл віршованих оповідань «Ясоччина книжка» за обсягом складається: з 4-х, з 6-ти чи
з 8-ми коротких оповідань?
8.Якою премією, першою в Україні, була нагороджена Наталя Забіла у 1972 році? (
Премією ім. Лесі Українки).
9.Хто назвав Наталю Забілу «однією із найвидатніших письменниць, що пишуть для дітей»? (
Український поет Валентин Бичко).
10.Які твори Наталі Забіли не мали особливого успіху? (
«Далекий край», «Сонячні релі», «Про сонце», «Тракторобуд»).
11.У яких віршах поетеса використовувала народнопісенні здобутки? (
«Олівець-малювець», «Хатинка на ялинці», «Зайчик», «Дерев’яний бичок»).
12.До якого жанру належить твір «Хто сильніший»? (Оповідання,
авторська казка чи байка).
Тур другий: Відгадаймо віршУмови: ведучий по черзі зачитує уривки з віршів, а команди намагаються відгадати, з якого вірша взято ці рядки. За вірну відповідь команда отримує 3 бали.
І. ... Стара Бджола в ту мить вечірню,
За день втомившися як слід,
Відпочивала тихо й мирно
На лавочці біля воріт ... (
«Казка про веселого Метелика»).
ІІ. ... Тут і казочки початок!..
До поснулих малюків
Десять крихітних дівчаток
Підійшли з усіх боків.
Отакі червоноличкі,
В капшучках на голові ...(
«Сестрички-Полунички»).
ІІІ. Якось вранці погуляти
Вийшли в поле малюки.
Глядь: санчата-гринджолята
На горбочку край ріки!..(
«Лісове свято»).
ІV. ... Тільки Віточка мала
Сумно сіла край стола.
Не схотіла борщику,
Не доїла коржика,
І солодке — через силу,
І добавки не просила ... (
«Про дівчинку, яка нічого не їла»).
V. Була Лисиця скупердяйка,
Що гіршу й в світі не знайти.
Зате ж була вона хазяйка —
Могла й зварити, і спекти. (
«Лисиця й Журавель»).
VІ. Спустилась мавпа з висоти,
Докупи все зібрала,
Сплела два пальмові листи
Й на них горіхи склала ... (
«Мавпочка й горіхи»).
VIІ. ... І тут вона усі зайчачі
І ковдри, й подушки стягла,
Вляглась на припічку гарячім,
Стулила очі й захропла ... (
«Зайчата і свиня»).
Тур третій: ДослідникиУмови: учасники читають вірш «Чотири пори року» та виконують запропоновані нижче завдання. Хто перший правильно справиться з ним, отримає 2 бали.
Завдання: 1.Знайти у тексті та з’єднати словосполучення (відповідні пари виділено певним шрифтом):
Весна гарна дівчина струнка
Літо
бабуся лагіднаОсінь маленька дівчинаЗима молодиця2. Знайти у вірші риму до слів:
Весна — Струнку — Пшениця —
Сну — Росло — Заважай —
Бруньки — Лад — Вітрам —
Шумить — Малюки — Привітно —
До змісту Наступна