Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка1
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Януша Корчака, 60
 
Написать письмо
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Skip Navigation Links.
Про бібліотеку
Загальна інформація
Режим роботи
Контакти
Структура
"Вікно в Америку"
ЗМІ про бібліотеку
Спонсори
Благодійний фонд розвитку
Державні закупівлі
Вакансії
Послуги та сервіси
Новини
Замовлення екскурсій
Бібліотечні події
Онлайн-проєкти
Читацькі об'єднання
Психологічна служба
Віртуальна довідка
Версія для слабозорих
Електронні ресурси
Електронний каталог
Електронна бібліотека
Видання бібліотек для дітей
Інтерактивні ресурси
Ключ
Почитайко
Т.Г. Шевченко для дітей
Книжковий експрес
«Україно, ми твої діти» (серія)
Бібліотека у форматі Д°
Природа і людина (рек. покажчик)
Музей книги
Творчість дітей
Пам'ятні літературні дати
Вибрані Інтернет-ресурси
Для дітей
Для дорослих
Дитячі бібліотеки в Інтернет
Це важливо знати
Читання - справа сімейна
ІнфоТека для дітей
ІнфоТека для дорослих
Інтернет-безпека для дітей
Інтернет-безпека для батьків
На допомогу бібліотекареві
Професійні новини
Бібліотеки України для дітей
Мережа бібліотек України для дітей
Національна секція IBBY
Асоціація дитячих бібліотекарів
Сторінка методиста
Проєкт "КОРДБА"
Інформаційна культура користувачів
Бібліотека + IT
Нові книги України
Книги обмінного фонду
Всеукраїнський науково-практичний семінар
«Сучасна дитяча книга і читання в епоху цифрової культури»

         27-28 жовтня в онлайн-режимі проходив Всеукраїнський науково-практичний семінар «Сучасна дитяча книга і читання в епоху цифрової культури», організований Національною бібліотекою України для дітей та Національною секцією Міжнародної ради з дитячої книги (IBBY). Метою семінару було поглиблення теоретичних знань та практичних навиків з питань промоції читання, книги; взаємодії паперової книжки та сучасних інформаційних технологій; ознайомлення з бібліотечними віртуальними проєктами з популяризації читання; обговорення питань культури читання в умовах інформатизації суспільства.

         До роботи семінару окрім бібліотекарів НБУ для дітей, обласних та районних бібліотек для дітей, міських бібліотек ЦБС для дітей, публічних ЦБС долучилися провідні науковці, які досліджують проблеми дитячого читання: Будник Олена Богданівна, директор Центру інноваційних освітніх технологій, професор кафедри педагогіки початкової освіти ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», доктор педагогічних наук; Бєлєнька Ганна Володимирівна, завідувач кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор; Богданець-Білоскаленко Наталія Іванівна, завідувач відділу навчання мов національних меншин і зарубіжної літератури Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук; Качак Тетяна Богданівна, доктор філологічних наук, професор кафедри фахових методик і технологій початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, член IRSCL та Центру дослідження для дітей та юнацтва м. Івано-Франківськ; Гіч Галина Миколаївна, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри теорії й методик мовно-літературної та художньо-естетичної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

         Відкрила семінар генеральний директор НБУ для дітей, президент Національної секції Міжнародної ради з дитячої книги (IBBY), кандидат культурології, заслужений працівник культури України Гордієнко Алла Іванівна. У своїй вступній промові вона зосередила увагу слухачів на важливості повноцінного існування традиційної книги у світі новітніх технологій, оскільки, на її думку, ця тема була, є та буде актуальною доки люди будуть користуватися літерами… тобто, мабуть, завжди.

         Заступник генерального директора з науково-методичної роботи Полікарпова Людмила Петрівна презентувала діяльність Національної секції Міжнародної ради з дитячої книги (IBBY) та представила проєкти та Премії, започатковані IBBY у галузі дитячого читання. Зокрема це «Міжнародна премія імені Г.-К Андерсена», що вручається раз на два роки; Почесний список цього ж видатного письменника (престижний каталог дитячих книжок з усього світу, спільний проєкт країн Міжнародної ради з дитячої та юнацької книги), премія «IBBY-Асахі» (з 2006 р. вручається також раз на два роки одночасно двом лауреатам за сприяння читанню), Премія IBBY-iRead «За видатне читання» (нагорода за видатне заохочення до читання).

         У рамках семінару відбувалися плідні обговорення проблемних питань: виховання активного читача в умовах глобалізації інформаційного суспільства; медіаосвіта та вплив цифрових технологій на читання сучасних дітей та підлітків; читання, яке сприяє збагаченню знань, самоосвіті, розширює світогляд, допомагає у вирішенні внутрішніх конфліктів людини, розвиває особистість та є основним чинником у формуванні інтелектуально розвинутого суспільства. Жваву дискусію викликало питання подальшого залучення дитини до книжки у динамічному середовищі сьогодення, адже світ швидко змінюється, стає більш віртуальним та мультимедійним, тому техніки промоції читання мають удосконалюватися. Під час практичних виступів учасники мали змогу ознайомитися з новими формами роботи з читачами в епоху цифрової культури з регіонів.

         Семінар сприяв обміну досвідом між науковцями й бібліотекарями-практиками та був корисним з точки зору набуття та подальшого використання отриманої інформації у роботі з читачами-дітьми; він поглибив знання слухачів у сфері ефективності роботи з паперовою та електронною книгою, а також висвітлив важливі аспекти щодо структури взаємодії бібліотек, науковців, видавництв, письменників, засобів масової інформації, громадських організацій та органів місцевого самоврядування.

         До роботи науково-практичного семінару підключилися близько 240 учасників. За його результатами буде видано збірку з виступами.

         Програма семінару «Сучасна дитяча книга і читання в епоху цифрової культури»

         Матеріали «Сучасна дитяча книга і читання в епоху цифрової культури»

Друкована та електронна книга: читацькі преференції сучасних школярів Будник О.Б.

Реалії читацьких практик українських дітей в епоху цифрової культури Петренко О.Б.

Віртуальні проєкти у світі реального читання (досвід роботи бібліотек України для дітей в умовах карантинних обмежень) Дзюба Н.Й.

Формування ціннісних ідеаліву дітей засобами художньої літератури Бєлєнька Г.В.

Сучасна практика укладання підручників з літературного читання Богданець-Білоскаленко Н.І.

Відеопромоція книги та читання: досвід одного проєкту Срібна І.С.

Сучасний формат співтворчості бібліотеки у проєктах з розвитку дитячого читання Прокопович-Ткаченко О.О.

«Літературна кавалєрка» — авторський проєкт промоції дитячої книги і читання Качак Т.Б.

ZOO-парк і код/т Читання: практики і технології читацької діяльності XXI ст. Гіч Г.М.

Промоція дитячого читання в сучасному інформаційному просторі Кисельова Т.М.

Цифрові інструменти популяризації дитячого читання Марченко І.М.

З книгою до читача через соціальні мережі: реалії COVID-ного часу в Чернівецькій ОБД Краснова А.М.

КЛЮЧові питання культури колективного сприйняття дитячої книги та дитячого читання Марченко Н.П.

Віддалена промоція книг: засоби та ідеї Лугова Л.А.

Інноваційні можливості читання сучасної дитини Ворон І.В.

Новий формат — нові можливості Рудіч М.Я.

Підвищення читацької активності дітей у новій реальності Терещенко Н.Е.

 

Для редагування, видалення інформаціі про дитину з сайту або повідомлення про нелегальний контент Ви можете звернутися за адресою: library@chl.kiev.ua

 
 
Останнє оновлення: 3/12/2021
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей