Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка1
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Януша Корчака, 60
 
Написать письмо
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Skip Navigation Links.
Про бібліотеку
Загальна інформація
Режим роботи
Контакти
Структура
"Вікно в Америку"
ЗМІ про бібліотеку
Спонсори
Благодійний фонд розвитку
Державні закупівлі
Вакансії
Послуги та сервіси
Новини
Замовлення екскурсій
Онлайн-події
Онлайн-проєкти
Читацькі об'єднання
Психологічна служба
Віртуальна довідка
Версія для слабозорих
Електронні ресурси
Електронний каталог
Електронна бібліотека
Видання бібліотек для дітей
Інтерактивні ресурси
Ключ
Почитайко
Т.Г. Шевченко для дітей
Книжковий експрес
«Україно, ми твої діти» (серія)
Бібліотека у форматі Д°
Природа і людина (рек. покажчик)
Музей книги
Творчість дітей
Пам'ятні літературні дати
Вибрані Інтернет-ресурси
Для дітей
Для дорослих
Дитячі бібліотеки в Інтернет
Це важливо знати
Читання - справа сімейна
ІнфоТека для дітей
ІнфоТека для дорослих
Інтернет-безпека для дітей
Інтернет-безпека для батьків
На допомогу бібліотекареві
Професійні новини
Бібліотеки України для дітей
Мережа бібліотек України для дітей
Національна секція IBBY
Асоціація дитячих бібліотекарів
Сторінка методиста
Проєкт "КОРДБА"
Інформаційна культура користувачів
Бібліотека + IT
Нові книги України
Книги обмінного фонду

4. Надання послуг користувачам

4.1. Обслуговування користувачів

Таблиця 5

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1

2

3

4

 

Запис користувача до бібліотеки

 

 

1.

Переглянути документи користувача (паспорт, посвідчення, доручення). Перевірити в обліково-реєстраційній картотеці за попередні роки (боржник, позбавлений права користування). Заповнити формуляр користувача та картку реєстрації. Картки розставити за алфавітом прізвищ користувачів у єдину реєстраційну картотеку (ЄРК)

один
користувач

4 хв

2.

Ознайомити користувача з правилами користування бібліотекою, розміщенням фонду, довідковим апаратом

один
користувач

дорослі –6 хв
діти –8 хв

 

Перереєстрація користувачів

 

 

3.

Вийняти формуляр (реєстраційну картку) користувача, внести зміни до нього: уточнити анкетні дані, проставити новий номер, дату перереєстрації. Перевірити читацький квиток щодо терміну  користування бібліотекою. Картки розставити за алфавітом прізвищ користувачів у єдину реєстраційну картотеку (ЄРК)

один
користувач

дорослі –2 хв
діти – 3 хв

 

Діяльність диспетчерської служби

 

 

4.

Прийняти вимогу користувача. Перевірити правильність її заповнення, уточнити місце зберігання документів. Позначити у диспетчерській сітці, передати вимогу до книгосховища

одна
вимога

1 хв

 

Виконання вимог користувачів, видача документів з основного книгосховища

 

 

5.

Отримати вимогу, розкласти за шифрами. Підібрати замовлений документ. У випадку відсутності на полиці встановити місце знаходження документа, за службовими картотеками та каталогами. Зробити відповідну позначку на вимозі, диспетчерській сітці. Видати користувачу документ, зробити запис у книжковому формулярі. Прийняти документ від користувача. Зробити відмітку про повернення у книжковому формулярі або на вимозі

одна вимога/ документ

9 хв

 

Обслуговування користувачів у читальному залі

 

 

6.

Звірити відомості про користувача з єдиною реєстраційною  картотекою. У разі необхідності внести дані користувача в ЄРК

один
користувач

2 хв

7.

Провести консультацію, бесіду з користувачем біля каталогів, картотек, книжкових полиць, проінформувати користувача про нові надходження

одна
консультація

5 хв

 

Підібрати документи у підсобному фонді читального залу, передати на кафедру видачі:

 

 

8.

за конкретною вимогою на документ

один
документ

2 хв

9.

за визначеною темою

один
документ

6 хв

10.

Видати документ згідно з технологією, прийнятою у бібліотеці:
звірити документ, що видається, з вимогою користувача, зробити запис на вимозі користувача, вкласти вимогу до читацького квитка, позначити книговидачу на контрольному аркуші.
Зробити запис у читацькому або книжковому формулярі

один
документ

4 хв

11.

Прийняти документ: звірити його з вимогою (контрольним листком), перевірити цілісність документа, зробити позначку про прийом. Поставити документ на місце або передати до відділу зберігання

один
документ

2 хв

 

Обслуговування користувачів на абонементі

 

 

12.

Провести консультацію, бесіду з користувачем щодо способу розстановки фонду у відкритому доступі, проінформувати користувача про нові надходження, книжкові виставки

одна
консультація

5 хв

13.

Підготувати документи підвищеного попиту для оперативного обслуговування користувачів

один
документ

4 хв

14.

Прийняти документ від користувача: перевірити цілісність документа, зробити позначку про прийом, вкласти книжковий формуляр у кишеньку

один
документ

4 хв

15.

Продовжити термін користування документом за проханням користувача, зробити відповідний запис у формулярі користувача

один
документ

2 хв

16.

Зробити запис про видачу у формулярі користувача, зазначити термін повернення на листку терміну повернення. Видати документ користувачу

один
документ

3 хв

 

Обслуговування:

 

 

17.

дорослих

один
користувач

6 хв

18.

дітей

один
користувач

7 хв

19.

Обслуговування користувачів, що вибувають: перевірити формуляр користувача, підписати обхідний листок. Поставити читацький формуляр окремо від інших

один
користувач

4 хв

 

Організація роботи internet-центру

 

 

20.

Технічний огляд та обслуговування машинного парку internet-центру (перед початком та після завершення роботи)

одна
робоча
станція

15 хв

21.

Ведення обліку: попередній запис користувачів, прийом замовлень по телефону

один запис

1 хв

22.

Бесіда з користувачем з метою визначення рівня його компетентності (навички роботи в internet). Ознайомлення користувача з правилами роботи internet-центру та правилами безпечної поведінки в мережі

одна
бесіда

10 хв

 

Надання допомоги у використанні пошукових систем в internet:

 

 

23.

консультація

одна консультація

10 хв

24.

перевірка електронного носія (дискета, СD-диск, флеш-диск), наданого користувачем, на виявлення вірусу

один
електронний носій

 1 хв

25.

запис інформації на електронний носій (дискета, СD-диск, флеш-диск), наданий користувачем

один
запис

30 сек

Примітка: До норм часу застосовуються підвищувальні коефіцієнти: при обслуговуванні користувачів аудіовізуальними документами – 1,2; нотними, картографічними, художніми виданнями – 1,15; спеціальними видами
науково-технічної літератури і документації – 1,1; при роботі з документами іноземними мовами – 1,15.

Попередня Наступна

©Текст. Міністерство культури і туризму України
 

Для редагування, видалення інформаціі про дитину з сайту або повідомлення про нелегальний контент Ви можете звернутися за адресою: library@chl.kiev.ua

 
 
Останнє оновлення: 5/14/2021
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей