Кльовий веселковий простір для дошкільнят
Дошкільнята – це та категорія читачів, яка є дуже активною та допитливою і навіть влітку бажає дізнаватися про всілякі книжкові цікавинки, тому в рамках жовто-блакитних книжкових канікул психологи Національної бібліотеки України для дітей традиційно організували для них яскравий простір. Цього разу він був кльовий веселковий.
Ми вирішили поєднати веселе та корисне і у форматі такого різнобарвного простору проводили для дітлахів заняття, відмінні від традиційних. Кожен день у цьому просторі був розфарбований у певний колір. Діти знайомилися з героями книжок, дізнавалися цікаві факти, в ігровій формі досліджували вплив кольору на настрій та емоції. А з метою розвитку дрібної моторики та креативності робили різні поробки на згадку. Під час занять використовувалися різні техніки з арттерапії, казкотерапії, за допомогою яких діти вчилися оптимізму та стресостійкості.
Розпочали з помаранчевого дня.
Він пройшов весело та яскраво. Діти дізналися секрет гарного настрою – це вживання цитрусових, а також рецепт охолоджувального лимонаду і солодких снів (треба покласти листочок м'яти під подушку). Після заряджання енергією діти оздоблювали малюнками військові шоломи, перетворюючи їх на позитивні артоб'єкти. І, звісно, читали помаранчеві книжечки.
Блакитний день
День минув разом із героєм казки Капітошкою, завдяки якому діти вивчали секрет радості та оптимізму. Діти вчилися ділитися радістю з іншими і робити світ яскравішим. Капітошка як життєрадісний персонаж акцентував на важливості усмішки та підтримки один одного. Діти експериментували з водою, вивчали її властивості та весело створювали паперові квіти. І навіть зробили своїх власних чарівників – капітошок із солоного тіста.
Зелений день
Читали казку «Жабка-мандрівниця» та навчалися творчому підходу до життя. Діти, читаючи казку, отримали корисні уроки та дізналися цікавинки про жабок. Заняття у форматі КВА-паті завершилося веселим танцем і створенням паперових жабок.
Білий день
Разом із дітьми ми досліджували світ тварин, пристосованих до життя в Арктиці, зокрема білих ведмедів. Весела компанія читала книжки про цих пухнастих північних мешканців і навіть танцювала під веселу пісеньку, вивчаючи ведмежі рухи.
Жовтий день
Обговорювали казку «У сонечка в гостях». Діти дізналися цікавинки про Сонце як зірку, усвідомили важливість згуртованості та дружби. Веселі вірші, книжки про загадкових Жовтопухів і кумедні рухи допомогли малюкам розбудити свої «внутрішні» сонечка.
Червоний день
Діти дізналися альтернативну кінцівку казки «Червона Шапочка», де завдяки уважності та мудрим порадам вдалося уникнути неприємностей. Читаючи книжки про інших червоних героїв, діти з’ясували, що справжня суперсила міститься у звичайних речах: дружбі, розумінні, підтримці. Таким чином вони визнали себе супергероями за вміння дружити і працювати в команді.
С м у г а с т и й д е н ь
Діти почули історію про слоненя та тигреня, згадали про важливість дружби та підтримки. Дізналися про найшвидшого сухопутного хижака — гепарда, та інші цікаві факти про кішок. Але Джунглівка не тільки для котячих, а й для зебр, жирафів, лемурів та інших мешканців, які завдяки дружбі та розумінню мирно співіснують. Діти весело танцювали, доводячи, що дружба та командний дух корисні для всіх.
Фіолетовий день
Досліджували фіолетовий колір. Робили власноруч помічника Помогайка. Виявилося, що він теж може бути фіолетовим завдяки магічному поєднанню червоної та синьої фарб. Кожна дитина отримала свій власний відтінок. У веселковому просторі з'явилися маленькі помогайки, створені читачами, і все стало чарівно пурпуровим.
В е с е л к о в и й д е н ь
Змішували фарби, відгадували загадки, танцювали. І Веселка до нас завітала, засяяла, закружляла, кольорове торнадо вгамувала і всіх кольорових героїв на допомогу покликала.