|
|
 |
Підсумки проблемно-цільового навчання
18-22 травня відбулось проблемно-цільове навчання на тему «Інформаційно-бібліографічний потенціал бібліотек для дітей та його використання у контексті вимог сучасності» для завідуючих та провідних фахівців відділів довідково-інформаційного обслуговування обласних та центральних міських бібліотек для дітей. До заходу долучилися працівники Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Львівської, Миколаївської, Рівненської, Тернопільської, Харківської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської обласних бібліотек для дітей та ЦБС для дітей м. Одеси.
В рамках навчання обговорювались різні аспекти модернізації бібліографічної діяльності в контексті вимог сучасності:
- віртуальні бібліотечно-бібліографічні сервіси бібліотек для дітей України у системі сучасного інформаційного простору;
- основи інформаційних знань у бібліотеці для дітей: сучасні технології та інновації;
- інструктивно-регламентуюча складова функціонування електронних ресурсів;
- корпоративна взаємодія у формуванні інформаційних ресурсів та стимулюванні дитячого читання («Корпорація бібліотек для дітей з аналітичного розпису періодичних видань», «Віртуальна бібліографічна довідка», «КЛЮЧ», «Почитайко», «Кращі Інтернет-ресурси…», «Україніка», «Електронна бібліотека»).
В ході навчання відбувся бібліотечний брифінг «Сучасне бачення і тенденції розвитку бібліотек для дітей сьогодення» з генеральним директором Національної бібліотеки України для дітей А.І. Гордієнко.
Відбулися зустрічі, на яких висвітлювалися важливі питання інформаційної безпеки:
- з відомим письменником, видавцем, активним учасником Комплексного інформаційно-організаційного проекту «Український простір» Вадимом Карпенком, який розкрив тему «Упорядкування українського національного інформаційного простору: культурний аспект»;
- зі співробітником Українського інституту національної пам’яті, кандидатом історичних наук Сергієм Громенком, який ознайомив з сучасними підходами до історичної термінології, популяризації патріотичної літератури та відзначення історичних пам’ятних дат в Україні.
Слухачів ознайомили з діяльністю Академії Української Преси та презентували онлайн-гру «Медіазнайко», створену за підтримки програми Бібліоміст, та новий інтерактивний журнал для дітей «MediaGuide», створений за підтримки програми MyMedia/DANIDA та У-Медіа. Захід проведено Юлією Гузою, редактором порталу «Медіаосвіта та медіаграмотність» та Еллою Баран, аспіранткою Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка з метою удосконалення роботи бібліотек для дітей з напряму формування медіаосвіти та медіаграмотності користувачів.
Під час проблемно-цільового навчання проведено комплекс заходів з розвитку рекомендаційної бібліографії у бібліотеках для дітей та з питань дитячого читання. Присутні прослухали наступні лекції: «Ідеологія в книзі для дітей: нові виклики чи забутий досвід?» кандидата історичних наук Наталії Марченко; «Сучасна дитяча книжка. Зарубіжний досвід бібліотерапії» літературного критика, письменниці Валентини Вздульської; «Рекомендаційна бібліографія в бібліотеках для дітей: специфіка, сучасний стан та завдання» завідувача науково-бібліографічним відділом НБУ для дітей Наталії Гажаман. Обмінялись досвідом з питання «Практичне використання бібліографічних ресурсів та їх роль у залученні до читання». Відвідали семінар на тему «Науково-бібліографічна діяльність бібліотек: сучасний стан та тенденції розвитку» у Національній Парламентській бібліотеці України, де розглядалися питання сучасного стану та проблем метабібліографії в Україні, основні напрями бібліографування, типові помилки та неточності, яких припускаються в процесі укладання бібліографічних посібників тощо.
На творчій дискусії «Бібліотечна ігроманія» та ярмарку бібліографічних ідей «Бібліографічна мозаїка: інтерактивні форми та інноваційні проекти» учасники навчання ділилися своїми новаторськими напрацюваннями, бібліографічними родзинками та досвідом роботи зі створення інтерактивних ресурсів. Національна бібліотека України для дітей презентувала нові електронні розробки «Голос і душа пісенної України: Маруся Чурай», «Славетна постать музичної України» (до 200-річчя від дня народження українського композитора, автора національного гімну М. М. Вербицького) та бібліотечні уроки з інформаційної культури. Фахівцями обласних бібліотек було представлено: «Використання сучасних інформаційних технологій та сервісів для популяризації історико-культурної спадщини регіону» (Кіровоградська обласна бібліотека для дітей ім. А. П. Гайдара); «Сайт Черкаської обласної бібліотеки для дітей як засіб інформаційного забезпечення користувачів»; «Інформаційно-бібліографічний відділ» (Львівська обласна бібліотека для дітей); «Бібліографічна мозаїка: інтерактивні форми та інноваційні проекти» (Харківська обласна бібліотека для дітей); «Мозаїка бібліографічних ідей» (Рівненська обласна бібліотека для дітей); «LEARNINGAPPS.ORG – сервіс для створення розвиваючих інтерактивних ігор в бібліотечній практиці» (Житомирська обласна бібліотека для дітей).
Учасники навчального процесу виявили себе не лише ініціативними, творчими, завзятими професіоналами, а й поділились своїми захопленнями. Завідувач відділу методичного та інформаційно-бібліографічного обслуговування Чернівецької обласної бібліотеки для дітей Ніна Кадюк вразила всіх своїми роботами з декоративного розпису: перед від’їздом на навчання в рамках проекту «Звичайні люди незвичайного міста» у Чернівецькій обласній універсальній науковій бібліотеці ім. М. Івасюка відбулося урочисте відкриття її персональної виставки.
Завершилося навчання підведенням підсумків та урочистим врученням дипломів підвищення фахового рівня.
Дякуємо всім за активну участь у навчанні!
До нових віртуальних та реальних зустрічей!
|