Національна бібліотека України для дітей
     
Віртуальна довідка1
Наша адреса:
03190, Київ, вул. Януша Корчака, 60
 
Написать письмо
 
 
 
   
Пошук по сайту  
 
Пропустить Навигационные Ссылки.
Про бібліотеку
Послуги та сервіси
Електронні ресурси
Вибрані інтернет-ресурси
Це важливо знати
На допомогу бібліотекареві

ЧЕК-лист № 5: Як я вибираю книжки? Читацькі ідеї з бібліотечного мерчандайзингу

           Ми продовжуємо збирати читацькі пропозиції та побажання з різних питань діяльності бібліотеки. За жовтень ми поцікавилися фантастичними мріями дітей, репертуаром бажаних клубів, гуртків та інших читацьких об’єднань (це був, мабуть, найврожайніший за кількістю побажань чек-лист). Користувачі поділилися з нами своїми ідеями щодо вдосконалення масової роботи бібліотеки. Терміном «масова робота» в бібліотечній практиці називаються усі події для певної групи людей, тож читачі змогли висловити свої побажання до проведення заходів у фізичному просторі бібліотеки та за її межами наживо, а також організації онлайн-подій.

           У наступному, п’ятому, опитуванні ми хочемо дізнатися, яким чином читачі обирають собі книги у бібліотеці, як би їм хотілося це робити.

           В торговельній галузі є такий термін – мерчандайзинг (мерчендайзинг, merchandising) – це комплекс маркетингових заходів щодо розміщення та представлення товару з урахуванням рівня продажу та потоку покупців у магазині чи торговому залі.

           Так ось бібліотекарі також дбають про те, щоб донести до читача цікаву книгу, або ж згрупувати певні книги за якоюсь цікавою темою – за допомогою книжкових виставок. Для новинок є спеціальні стелажі або навіть підставки для однієї книги, яка стоїть на кафедрі абонемента і привертає увагу читача. Книги розташовують на столиках у зоні релаксу, у куточках відпочинку, біля комп’ютерів.

           Бібліотечний мерчандайзинг враховує вік читачів – для наймолодших книжки розташовані на нижчих полицях, для старших – вище. Книжкові виставки мають привабливі назви та слогани, яскраві елементи. Бібліотекарі «працюють» консультантами-мерчандайзерами, рекламуючи свій товар – книжки. Але не всі читачі люблять, щоб їм щось активно радили. Дехто воліє робити вибір самостійно.

           Бібліотекарі вигадують книжкові пакуночки на кшталт «кота в мішку» із сюрпризами. Ой, чого лишень не вигадують бібліотекарі, щоб зацікавити читача книжкою.

           І ось ми, нарешті, зібралися запитати вас, любі читачі бібліотек: а як ви вибираєте книжки у бібліотеці? Що для вас найважливіше? Чиїх порад дослухаєтесь? Чи можливий для вас спонтанний вибір – за яскравою обкладинкою, формою, розміром. Або ж ви вдумливо читаєте анотації? Чи знаєте ви про тест 99 сторінки, який ще 1939 році запропонував літературний критик Форд Медокс Форд?

           Пишіть свої побажання на сторінках бібліотеки у Фейсбук або  Інстаграм.

           Пам’ятайте, найактивніші дописувачи побажань до ЧЕК-листа, ідеї яких бібліотека візьме в роботу, отримають заохочення до Новорічних свят!

           #чеклистчитацькихзабаганок #твоябібліотека #ДНбібліотеки

 

Для редагування, видалення інформаціі про дитину з сайту або повідомлення про нелегальний контент Ви можете звернутися за адресою: library@chl.kiev.ua

 
Останнє оновлення: 20.11.2024
© 1999-2010р. Національна бібліотека України для дітей