Дискусійний клуб


Запрошуємо до дискусійного клубу «Ключа»! Правила форуму дивіться тут.

Дискусійний клуб / Новини / Міжнародна науково-практична конференція «Література для дітей та юнацтва: інші / інакші, чужі / свої діти»


Міжнародна науково-практична конференція «Література для дітей та юнацтва: інші / інакші, чужі / свої діти»

Nata

ЦЕНТР ДОСЛІДЖЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА

79011, Львів, вул. Стрийська 26/6

тел..: (032) 275 81 71

(067)876 97 97

e-mail: urccyl@gmail.com

 

Вельмишановні колеги!

1-5 червня 2011 року в Західному науковому центрі Національної академії наук України відбудеться Міжнародна науково-практична конференція «Література для дітей та юнацтва: інші / інакші, чужі / свої діти» в рамках Всеукраїнського проекту «Література. Діти. Час».

Організатор конференції Центр дослідження літератури для дітей та юнацтва запрошує вас взяти участь у її роботі.

Основні тематичні напрями:

Історичний контекст розвитку літератури для дітей та юнацтва.

Дитячий фольклор та народнопоетична творчість для дітей.

Класики літератури для дітей та юнацтва.

Сучасна проза та поезія для дітей та юнацтва.

Теоретичні аспекти дослідження літератури для дітей та юнацтва.

Культурно-стильові системи у літературі для дітей та юнацтва.

Інтертекст у площині розвитку літератури для дітей та юнацтва.

Компаративні аспекти у дослідженні літератури для дітей та юнацтва.

Круглі столи:

«Новинки української літератури для дітей та юнацтва»; «Перекладна література для дітей та юнацтва: новинки, рекомендації, побажання»; «Ілюстрація як імпліцитна складова тексту для дітей та юнацтва»; «Читання у школі»; «Майстерня редагування шкільних підручників».

Робочі мови конференції: українська, російська, німецька, англійська.

 

Для участі у роботі конференції просимо надсилати заявки
до 1 травня 2011 року на ім’я голови Івано-Франківської філії Центру ДЛДЮ Тетяни Качак на таку Інтернет-адресу: tatjana-kachak@rambler.ru

Статті за матеріалами конференції (оформлені відповідно до визначених вимог) прийматимуться при реєстрації учасників та на електронну пошту Центру: urccyl@gmail.com і будуть розглянуті редколегією наукового збірника Література. Діти.Час».

Конференційний внесок – 250 грн. Публікація статей – 20 грн./ст.

 

Програма ІІ Міжнародного симпозіуму «Література. Діти.Час» включає літературний фестиваль дитячих письменників.

 

Наукові керівники конференц-проекту:           Президент ЦентруДЛДЮ,

к.філ.н.,доц. Гнідець Уляна

                                                                                  Голова Івано-Франк. філії ЦентруДЛДЮ,

к.філ.н.,доц. Качак Тетяна

 

Вимоги до оформлення матеріалів:

1.         Відповідно до Постанови президії ВАК України „Про підвищення вимог до фахових видань, внесених до переліків ВАК України” (Бюлетень ВАК України. – 2003. – № 1) наукова стаття має містити такі обов’язкові елементи: „постановка проблеми у загальному вигляді та її зв’язок із важливими науковими чи практичними завданнями; аналіз останніх досліджень і публікацій, в яких започатковано розв’язання даної проблеми і на які спирається автор, виділення невирішених раніше частин загальної проблеми, котрим присвячується означена стаття; формулювання цілей статті (постановка завдання); виклад основного матеріалу дослідження з повним обґрунтуванням отриманих наукових результатів; висновки з даного дослідження і перспективи подальших розвідок у даному напрямку”.

2.         Матеріали (статті, рецензії тощо) подаються в одному друкованому примірнику, а також у комп’ютерному варіанті у програмі Microsoft Word (Times New Roman, розмір – 14, міжрядковий інтервал – 1,5, абзацний відступ – 1,25 см, всі береги – 2 см) у форматі doc. Без переносів у словах. Сторінки рукопису нумеруються олівцем та підписуються автором.

3.         Суворо дотримуватися: правильного вживання літери „Ґ”. Тире (–) та дефіс (-) відрізняються розміром і наявністю пробілів до і після тире. Ініціали при прізвищах (напр., В.А. Лавренов), скорочення типу т. п., т. д., ХХ ст., назви населених пунктів типу м. Чернівці друкуються через нерозривний пробіл (одночасне натискання клавіш Ctrl+Shift+пробіл). Скорочення типу 80-ті, 2-го друкуються через нерозривний дефіс (одночасне натискання клавіш Ctrl+Shift+дефіс). Лапки відкриваються знизу і закриваються вгорі („”).

4.         Угорі першої сторінки (в правому кутку) друкується УДК (звичайним шрифтом); із нового рядка (у лівому кутку) – ім’я та прізвище автора (розмір 16, жирний, курсив); наступним рядком (по центру) – назва статті (розмір 16, прописними жирними літерами, до 10 слів). Через один рядок подається анотація та ключові слова українською мовою (розмір 13, курсив). У ключових словах обов’язково наводити ім’я автора, тексти якого розглядаються.

5.         При посиланні в тексті у квадратних дужках вказувати номер позиції у списку літератури, том i сторінку: [3, с. 12-13]. Між скороченням „с.” і номером сторінки ставиться нерозривний пробіл. Усі цитати і посилання мають бути ретельно перевірені за першоджерелами. Примітки внизу сторінки не припускаються.

6.         В кінці статті в алфавітному порядку наводиться список літератури, на яку посилається автор. Спочатку література – кириличним алфавітом, далі – латинським. Оформлення бібліографічного опису здійснюється згідно постанови ВАК України (Бюлетень ВАК України. – 2008. – № 3) – детальніше див.: http://plc.at.ua (До уваги авторів).

7.         Після списку літератури друкується назва статті, анотація та ключові слова англійською та російською мовами. Бажано додавати анотації мовами тієї читацької аудиторії, в якій зацікавлений автор.

8.         На окремому аркуші, а також в окремому файлі на електронному носії до рукопису додаються відомості про автора: прізвище, ім’я, по батькові (дублюються англійською мовою), місце роботи, посада, вчений ступінь i наукове звання, домашня адреса, телефон, e-mail.

9.         Роботи аспірантів, здобувачів і викладачів без наукового ступеня супроводжуються завіреною (підпис і печатка відповідної установи) рекомендацією наукового керівника.

10.     Прохання не надсилати матеріали, опубліковані чи подані до друку в інших виданнях.

11.     Матеріали, оформлені неохайно або не за правилами, не розглядаються.

12.     Видання здійснюється із залученням коштів авторів.

 

 

Шановні колеги!

Сподіваємось на Вашу організаційну, ідейну та фінансову підтримку!

Якщо Ви вважаєте доцільним і необхідним існування Центру, то просимо підтримати його роботу, надсилаючи на рахунок по 50 грн. (членські внески або  внески на розвиток діяльності організації)

на місяць від індивідуальних представників

та

по 100 грн. (внески на розвиток діяльності організації) на місяць

від колективних організацій.

 

 Сподіваємось також на спонсорів проекту!

Центр гарантує забезпечення проекту відповідною інформаційною підтримкою.

 

Реквізити Центру:

ОБЛАСНА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ

«ЦЕНТР ДОСЛІДЖЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА»

м. Львів 79011, вул. Стрийська 26/6

Рахунок:

2600601959239

МФО 325365

ДЛР ВАТ «КРЕДОБАНК»

Код ЄДРПОУ 36828748

 

Кошти, надані в розпорядження Центру, будуть використані з метою

  • покриття видатків на організацію майстер-класів в рамках літературно-комунікативних студій

(«Виховна година з книжкою!», «Творче читання», «Дні дружби з книжкою» та ін..);

  • на проїзд, проживання та харчування почесних гостей (українських та зарубіжних спеціалістів) під час проведення семінарів, конференцій, симпозіумів, ,
  • на організацію літературних читань в рамках фестивалю дитячих письменників,
  • на придбання призів для нагородження переможців конкурсів, організованих Центром;
  • для забезпечення проведення заходів Центру відповідним канцелярським приладдям, поліграфічною продукцією (програмки, газетки, збірники науково-критичних праць)
  • на гонорари письменникам, перекладачам та ін.
  • на створення сайту Центру

 

Лише за перший рік свого існування Центр організував і провів: 5 семінарів, 5 громадські обговорення, 3 дитячі конкурси, 1 п’ятиденний симпозіум, в рамках якого були організовані науково-практична конференція та літературний фестиваль у Львові та Львівській області, 1 Всеукраїнську науково-практичну конференцію, 20 майстер-класів для дітей «Творче читання» у школах, бібліотеках та Книгарні «Є», впровадив проект «Виховна година з книжкою» при Львівській лінгвістичній гімназії, проект «Багатомовне читання» у книгарні «Є», проект «Люди-легенди» у «Домі легенд» та ін

Готуються перші видання збірника науково-критичних та педагогічно-методичних праць «Література. Діти. Час. Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва».

 10 грудня 2010, 16:33
Nata

Міжнародний симпозіум «Література. Діти. Час»
1- 5 червня 2011р. (Львів-Тернопіль)


Організатор: Центр дослідження літератури для дітей та юнацтва
Співорганізатори:
Львівський національний університет імені Івана Франка
Кафедра психології ЛНУ ім. І. Франка
Західний науковий центр НАНУ МОНУ
Інститут соціогуманітарних проблем людини,
Український інститут дитячо-юнацької психотерапії та психологічного консультування,
Українська Спілка психотерапевтів (секція дитячої психотерапії)
Європейська Спілка психотерапевтів

Проект «Літературний фестиваль для дітей «Дивокрай»
Організатор: Центр дослідження літератури для дітей та юнацтва
Співорганізатор:
Видавництво «Старого Лева» (Львів)
ГО "Коза" (Тернопіль)

Партнери: МО «Дзиґа»
ГО «Вірменська, 35»
ГО «Коза»
ГО «Гілель»
Видавництво «Грані-Т»
Видавництво «Богдан»
МБФ «Смолоскип»
Читальня "Слоника Дзвоника"
Палац Мистецтв
Фонд Влади Прокаєвої
ГО «Драбина»
Книгарня «Є»

Заходи: Міжнародний симпозіум «Література. Діти. Час» 1-5 червня:

1. Міжнародна науково-практична конференція «Література для дітей та юнацтва: інші / інакші, чужі / свої діти» 1-4 червня.
2. Міжнародний суб-симпозіум «Дитячо-юнацька психотерапія – шляхи євроінтеграції» 1-4 червня.
3. Літературний фестиваль для дітей «Дивокрай» 1- 5 червня:
А) Авторські читання "Люди-легенди" у дитячій літературі
Б) Майстер-класи «Творче читання"
В) Вуличні читання
Г) Фотовиставка
Д) Виставка дитячих ілюстрацій
Е) Конкурс для дітей
Є) Конкурс для вчителів-словесників


Проблема читання серед дітей та юнацтва набуває все більших обертів. Зниження інтересу до читання – це загальносвітова тенденція, яка пов'язана з розвитком інформаційних технологій, недосконалістю сучасної шкільної освіти, розповсюдженням масової культури.
Сучасна соціокультурна ситуація призвела до зниження авторитету художнього слова, посилення факторів, які впливають на читацьку активність населення, особливо підростаючого покоління.
Серед факторів можемо виокремити наступні:
1. Недосконалість сучасної шкільної літературної освіти. Сучасна шкільна освіта не враховує потреб школярів, орієнтуючи їх лише на накопичення відповідних знань, проте не мотивуючи їх. Сучасна освіта не враховує реальних потреб учнів, серед яких важливим є пошук власної ідентичності, у якому на першому місці знаходиться книга. Причому книга у будь-якому форматі – чи то друкована, чи то аудіо-, відео-, електронна, Інтернет-версія книги.
2. Відсутність зворотного зв’язку між суб’єктами навчання. Сучасні освітяни мають усвідомити, що навчальний процес відбувається не за шаблоном, а з усвідомленням концепції – дитина – не об’єкт, а суб’єкт активної співпраці з дорослим.
3. Відсутність фахової науково-критичної думки щодо літератури для дітей та юнацтва. Центр ставить за мету реорганізувати підходи до складання навчальних програм (як шкільних, так і університетських) із зарубіжної й української літератури, наповнити їх науково вивіреним і обґрунтованим змістом, що знайшло б відображення у фаховому підході до літератури для дітей та юнацтва, це і написання рецензій, і літературознавчі розвідки в цій галузі літератури, навчально-методичні розробки, поборюючи в такий спосіб вияви непрофесійності і некомпетентності, присутні в цій сфері до цього часу.
4. Недостатнє висвітлення згаданої проблеми засобами масової інформації. Засобам масової інформації відводиться роль допоміжного засобу, своєрідного посередника між книгою та дитиною, розрахованого на просвітницьку діяльність. Тісна співпраця із ЗМІ як допоміжного засобу у досягненні мети дозволить популяризувати читання, пропонуватиме реальні заходи, скеровані Центром дослідження літератури для дітей та юнацтва.
5. Недостатня популяризація самої літератури для дітей , відсутність соціальної реклами.
Для забезпечення реалізації державної політики у сфері культури та освіти i розв'язання проблеми зниження рівня читацької активності дітей та підлітків, підвищення рівня їх культурної компетентності, обізнаності із найзначнішими здобутками духовної культури людства запропонований щорічний проект Літературний фестиваль для дітей у Львові “Дивокрай” у рамках діяльності Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва.
Оптимальним є поєднання зусиль центральних i місцевих органів виконавчої влади, бібліотек, закладів освіти, громадських організацій, представників бізнесу, спрямованих на заохочення юних громадян до активного читання; надання державної підтримки для розвитку літератури для дітей та юнацтва в Україні та її популяризація за кордоном, для поширення науково-критичної оцінки літератури для дітей та юнацтва, реформування стереотипного педагогічно-методичного спрямування просвітницької участі сучасних шкіл, фільтрування книжкової продукції.
На сьогодні запропоновано вже декілька проектів, які покликані підвищити престиж читання. Так, наприклад, на Миколаївщині запроваджено проект «Велике читання», що опікується діяльністю бібліотек для дітей та юнацтва.
Проекти Фонду Влади Прокаєвої «Обдаровані діти – майбутнє України» активно долучаються до ефективних шляхів поповнення бібліотек новітньою літературою для дітей та юнацтва. Так, був розроблений Всеукраїнський благодійний проект «З книгою в серці». У рамках даного проекту щомісячно Фонд передає по комплекту (500 примірників) книг в одну з 23 обласних бібліотек України.
Форум видавців у Львові, організований Олександрою Коваль, ставить перед собою мету піднести український книжковий ринок та його конкурентоспроможність, орієнтуючи споживача на друковану форму книги, підтримуючи в такий спосіб у першу чергу українського видавця.


Центр дослідження літератури для дітей та юнацтва, зокрема Літературний фестиваль для дітей “Дивокрай”, ставить за мету популяризувати саме літературу (безпосередньо твори та їх авторів), українську, але і світову, написану спеціально для зростаючого читача, шляхом об’єднання зусиль сучасних письменників, художників-ілюстраторів, науковців-літературознавців, літературних критиків, психологів, педагогів, видавців тощо.

„Літературний фестиваль для дітей у Львові “Дивокрай” є сумарним, своєрідною підсумковою фазою цілорічної роботи, в рамках якої були реалізовані програми з творчого читання, багатомовного читання, вуличного читання, виховної години з книжкою, проекту «Люди-легенди» та ін..

У разі реалізації проекту „Літературний фестиваль для дітей “Дивокрай” підвищить читацьку активність, популяризуватиме якісну літературу для дітей та юнацтва, розвиватиме у дітей та підлітків позитивне ставлення до власне процесу читання, їхнє зацікавлення у користуванні книгою як джерелом комунікації, самоідентифікації, соціалізації.
Також реалізація проекту дозволить залучити до виховання свідомого й всебічно розвиненого, творчого громадянина й дитячих письменників, чия творчість безпосередньо і зорієнтована на досягнення цієї мети.



Назва та суть заходу Дата і місце проведення Очікувані результати
(продукт)
Авторські читання:
Залучення до участі в літературному фестивалі таких дитячих письменників, як Леся Вороніна, Зірка Мендатюк, Наталка Сняданко, Лариса Денисенко, Світлана Поваляєва, Богдан Жолдак, Іван Андрусяк, Олесь Ільченко, Валерій і Наталя Лапікури, Сашко Дерманський, Андрій Кокотюха, Галина Малик, Марина та Сергій Дяченки, Олександр Гаврош, Олекса Росич, Валентин Бердт, Ігор Калинець, Галина Пагутяк, Мар’яна Савка, Марія Чумарна, Оксана Думанська, Галина Павлишин, Наталка Малетич, Володимир Читай. Учасники фестивалю є представниками майже всієї України. Це і Київ, і Харків, і Донецьк, і Ужгород, і Львів. 1 – 5 червня
м. Львів
Книгарня «Є»,
Централізована бібліотечна система м. Львова,
«Дзиґа», «Кабінет», «Дім Легенди», «Лівий Берег»,
Палац Мистецтв,
Львівська міська рада та ін.
м. Тернопіль

Публікації про проведені заходи у пресі, інтернеті, у фаховому журналі Центру «Читаємо разом!», обговорення на телебаченні та ін..

Проведення майстер-класів з творчого читання, багатомовного читання, вуличного читання, театральних дійств (до участі запрошений грузинський ляльковий театер) із використанням творів сучасних дитячих письменників. 1 – 5 червня
Львів - Тернопіль
Львівська міська рада, м. Львів, дитячі майданчики м. Львова, парки, галереї, музеї та ін.
Клуб “Гілель”
Книгарня «Є»,
Централізована бібліотечна система м. Львова,
«Дзиґа», «Кабінет»,
«Дім Легенди», «Лівий Берег»,
Палац Мистецтв
Публікації про проведені заходи у пресі, інтернеті, у фаховому журналі Центру «Читаємо разом!» обговорення на телебаченні.

Виставка дитячих малюнків у Центральній бібліотеці

Фотовиставка Фонду Влади Прокаєвої
«З книгою в серці»
Львівська міська рада

Наочні результати збільшення інтересу дітей до читання, культури та мистецтва.

Суб-симпозіум «Дитячо-юнацька психотерапія – шляхи євроінтеграції» 1-4 червня:
Львівський національний університет імені Івана франка
Західний науковий центр НАНУ МОНУ

За матеріалами конференції буде видано 3 Випуск збірника науково-критичних праць «Література. Діти. Час. Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва».

Міжнародна науково-практична конференція
«Література для дітей та юнацтва: інші / інакші, чужі / свої діти» в рамках Всеукраїнського проекту «Література. Діти. Час».
Основні тематичні напрями:
Історичний контекст розвитку літератури для дітей та юнацтва.
Дитячий фольклор та народнопоетична творчість для дітей.
Класики літератури для дітей та юнацтва.
Сучасна проза та поезія для дітей та юнацтва.
Теоретичні аспекти дослідження літератури для дітей та юнацтва.
Культурно-стильові системи у літературі для дітей та юнацтва.
Інтертекст у площині розвитку літератури для дітей та юнацтва.
Компаративні аспекти у дослідженні літератури для дітей та юнацтва.
Психологічні аспекти дослідження літератури для дітей та юнацтва.

Круглі столи:
«Новинки української літератури для дітей та юнацтва»; «Перекладна література для дітей та юнацтва: новинки, рекомендації, побажання»; «Ілюстрація як імпліцитна складова тексту для дітей та юнацтва»; «Читання у школі»; «Майстерня редагування шкільних підручників».
1-4 червня:
Львівський національний університет імені Івана франка
Західний науковий центр НАНУ МОНУ

За матеріалами конференції буде видано 3 Випуск збірника науково-критичних праць «Література. Діти. Час. Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва». Там же і інформація про спонсорів видання та партнерів Центру.

Написання, оформлення, додрукарська підготовка, друк та розповсюдження чергового фахового журналу Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва «Читаємо разом!» ПП “Коло”
Червень - Жовтень 2011 року
Надрукований фаховий журнал Центру з повною інформацією про твори, авторів та події, які відбулися під час Літературного фестивалю для дітей «Дивокрай» 1 – 5 червня. Там же і інформація про партнерів Центру та спонсорів проекту.


Керівництво Центру
Уляна Гнідець – Президент ЦДЛДЮ, член Міжнародного наукового товариства дослідників дитячої літератури (IRSCL), кандидат філологічних наук, доцент Інституту гуманітарних та соціальних наук Національного університету «Львівська політехніка»;
Наталя Трохим – поет, перекладач, лауреат премії М. Рильського, літературний редактор, викладач факультету журналістики Львівського національного університету ім. Івана Франка, головний редактор збірника науково-критичних праць «Література. Діти. Час. Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва», керівник проекту «Багатомовне читання»;
Мирослава Прихода – літературний редактор, кандидат філологічних наук, доцент кафедри видавничої справи і редагування Інституту журналістики Київського національного університету ім. Тараса Шевченка, головний редактор збірника науково-критичних праць «Література. Діти. Час. Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва;
Мар’яна Савка – дитяча письменниця, поетеса, головний редактор видавництва «Старого Лева», керівник проекту «Люди-легенди»;
Галина Павлишин –письменниця для дітей, художник-ілюстратор, керівник проекту «Творче читання»;
Маріанна Кіяновська – письменник-перекладач, член Національної спілки письменників України, член Асоціації українських письменників;
Тетяна Качак – голова Івано-франківської філії Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва, кандидат філологічних наук, доцент кафедри філології та методики початкової освіти Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника;
Ірина Мацко – дитяча письменниця, головний редактор видавництва «ІрМа», координатор Тернопільської філії Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва.
Катерина Савич – методист, викладач української мови та літератури, Ставропігійський професійний ліцей м. Львова;


Центр дослідження літератури для дітей та юнацтва здійснює свою роботу в таких напрямках:
- науково-дослідний із залученням кафедр з літератури у провідних вищих навчальних закладах України до формування літературно-критичної думки з літератури для дітей та юнацтва;
- науково-методичний, у рамках якого здійснюється реалізація семінарів, зустрічі вчителів-словесників із дитячими письменниками, літературознавцями, перекладачами та ін..;
- безпосередня робота з читачем, яка передбачає реалізацію проектів «Творче читання», «Виховна година з книжкою», «Багатомовне читання», «Люди-легенди», Літературний фестиваль для дітей «Дивокрай»
- Організація конкурсів для читачів та вчителів-словаесників; виставок книжкових ілюстрацій, фотовиставок та ін.

Центр організував і провів у 2010 році: 5 семінарів, 5 громадських обговорень, 3 дитячі конкурси, 1 п’ятиденний симпозіум, в рамках якого були організовані науково-практична конференція та літературний фестиваль дитячих письменників у Львові та Львівській області, 1 Всеукраїнську науково-практичну конференцію, майстер-класи для дітей «Творче читання» у школах, бібліотеках та Книгарні «Є», впровадив проект «Виховна година з книжкою» при Львівській лінгвістичній гімназії, проект «Багатомовне читання» у книгарні «Є», проект «Люди-легенди» у «Домі легенд» та ін.

Готуються перші видання збірника науково-критичних та педагогічно-методичних праць «Література. Діти. Час. Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва» та фаховий журнал Центру «Читаємо разом!».

 29 січня 2011, 17:18
Nata

Наші офіційні інформаційні партнери:

Журнали Міністерства освіти і науки України: «Українська мова і література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах»; «Всесвітня література в середніх навчальних закладах України»,

«Гуманітарні науки»;

Газети: «Освіта України», «Українська мова та література», «Зарубіжна література» (В-во «Шкільний світ»); «Освітянське слово» (видання головного управління освіти і науки Івано-Франківської облдержадміністрації, обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та Івано-Франківського обласного комітету профспілки працівників освіти і науки України);

"Високий замок", "Читомо", "ZIK", "ЛітАкцент"

Збірники науково-критичних праць: "Слово і час", "Вестник детской литературы" (Санкт-Петербург).

 29 січня 2011, 17:19
URCCYL

ПРОГРАМА

 

І. Науково-критичний дискурс: «Література. Діти. Час: до питань пошуку ідентичності у сучасному транскультурному часопросторі»:

 

Міжнародна науково-практична конференція «Дитяча література в контексті психотерапевтичного впливу. Книга як міждисциплінарний і транскультурний проект» 1-3 червня

(Галина Католик).

 

Міжнародна науково-практична конференція «Література для дітей та юнацтва: інші/інакші, чужі/свої діти» 1-4 червня

(Уляна Гнідець).

 

ІІ. Круглий стіл «Українська література для дітей та юнацтва – шляхи до світового визнання» за участю координатора Міжнародного проекту з розвитку дитячої літератури східноєвропейських країн Каті Вібе, літературознавців, дитячих письменників, видавців, психологів та психотерапевтів

(Уляна Гнідець).

 

ІІІ. Вечірні ток-шоу «Дорослі питання до дитячих письменників» (Мар’яна Савка, Наталя Трохим, Уляна Гнідець, Маріанна Кіяновська, Юрій Кучерявий)

 

ІV. Літературний фестиваль для дітей «Дивокрай» 1- 5 червня

(Координатори: Львів: Мар’яна Савка, Юрій Кучерявий; Тернопіль: Ірина Мацко, Григорій Бурбеза; Івано-Франківськ: Василь Іваночко, Тетяна Качак)

 

Львів

Авторські читання в рамках проекту «Люди-легенди» у літературі для дітей» (Мар’яна Савка, Юрій Кучерявий, Ярина Черняк)

Вуличні читання в рамках проекту «Читаємо разом!» (Христина Цимбровська, Софія Данилиха, Ярина Черняк)

Майстер-класи в рамках проекту «Творче читання» (Галина Павлишин)

Майстер-класи в рамках проекту «Багатомовне читання» (Наталя Трохим)

«Майстерня редагування» (Мирослава Прихода)

Театр Слоника-Дзвоника (Володимир Читай, Михайло Малкуш)

 

V. Презентація проекту «Літературний Імпротеатр»  (Ярина Черняк)


Міжнародний симпозіум

«Література. Діти. Час:

до питань пошуку ідентичності у сучасному

транскультурному часопросторі»

1-5 червня 2011 р. (Львів)

 

ПРОГРАМА

 

 НАУКОВІ ТЕМИ СИМПОЗІУМУ :

 «Дитяча література в контексті психотерапевтичного впливу. Книга як міждисциплінарний і транскультурний проект» 

«Література для дітей та юнацтва: інші/інакші, свої/чужі діти»

 

1 червня 2011 р., Львів

Львівський національний університет імені Івана Франка

(Дзеркальна зала)

 

9:30 – 10:30

Відкриття Міжнародного симпозіуму «Література. Діти. Час.»

 

Вітальне слово

Регламент: 10 хв.

 

Зубрицька Марія, проректор ЛНУ імені Івана Франка, доцент кафедри теорії літератури та порівняльного літературознавства філологічного факультету.

 

Мельник Володимир, декан філософського факультету ЛНУ імені Івана Франка,  професор, доктор філософських наук.

 

Гарасим Ярослав, доктор філологічних наук, декан філологічного факультету ЛНУ імені Івана Франка

 

Грабовська Софія, кандидат філософських наук, доцент, завідувач кафедри психології ЛНУ імені Івана Франка.

 

Фільц Олександр, доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри психіатрії та психотерапії факультету післядипломної освіти ЛНМУ імені Данила Галицького.

 

Пленарне засідання:

Регламент: 25 хв.

 

Голови засідання: д.філос.н., проф. Володимир Мельник, д.філ.н., проф. Ярослав Гарасим.

Секретарі засідання:  к.псих.н., доц. Галина Католик, к.філ.н Уляна Гнідець

 

10:30 – 12:30

 

Сергій Максименко, доктор психологічних наук, академік, директор інституту психології ім.Костюка

Тема: «Спілкування в системі особистість-книга як засіб психотерапевтичного самоздійснення»

 

Альфред Пріц,  доктор психологічних наук, професор, ректор приватного університету ім.З.Фройда (Австрія)

Тема: «Дитяча та юнацька психотерапія в Європі в контексті освіти»

 

Людмила Грицик, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри теорії літератури та компаративістики Інституту філології КНУ ім. Т.Г. Шевченка

Тема: «Література для дітей у вузівському навчальному проекті «літературна творчість».

 

Джудіт Баумель, доктор філологічних наук, професор кафедри англійської філології Адельфійського університету в Нью-Йорку.

Тема: «Літературні рекомендації. Ситуація з літературою для дітей та юнацтва в Америці».

 

12:30 - 14:00 Перерва на обід

 

14:00 – 16:00

 

Борис Шалагінов, доктор філологічних наук, професор кафедри літератури та іноземних мов НУ «Києво-Могилянська академія»

Тема: Чи дійсно для дітей треба писати «так само, як для дорослих, тільки краще»? (Дитяча література і соціалізація майбутньої особистості).

 

Анна Форнальчик, доктор філологічних наук, Інститут прикладної лінгвістики Варшавського університету.

Тема: Ідеологія і казка.

 

Марина Костюхіна, доцент, кандидат філологічних наук, доцент кафедри дитячої літератури Російського державного педагогічного університету ім. О.І.Герцена

Тема: Нові культурні стандарти для російської дитини (читання і навчання)

 

Людмила Рижак, канд.філософських наук, доцент ЛНУ ім.Івана Франка

Тема: Книга як артефакт культури.

 

Галина Католик, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології

Тема: Філогенетична модель ресурсно-дефіцитарних взаємодій у контексті книготерапії

 

16:15 – 17:45

16:15 – 17:45

Майстер-клас (кафедра психології)

Оксана Вінницька, Наталя Яковлєва,  дит.психотерапевти,

Тема: «Цілющі історії» - питання до історіотерапії»

 

Екскурсії центральною частиною м. Львова українською та англійською мовами (Львівський національний університет – Оперний театр – площа Ринок – вул. Вірменська)

 

17:00 – 18:00 Літературна кав’ярня «Кабінет»,  вул. Винниченка, 12

Зустріч з американською поеткою Джудіт Баумель.

 

19:00 – 21:00 Галерея МО «Дзиґа», вул. Вірменська, 35

Ток-шоу: «Дорослі питання до дитячих письменників»

 

Тема: Герой нашого часу

(модератор Мар’яна Савка)

 

Дитячий письменник у державі, якій він не потрібний: шлях від заручника ситуації до героя нашого часу (Мар’яна Савка).

 

Традиційні і новаторські вектори промоції дитячої книги: від книгарні до соціальних мереж (Дмитро Капранов).

 

Бестселер по-українськи, або Звідки взятися українській Джоан Роулінг (Андрій Курков).

 

Покоління дитячих письменників: синхронія-діахронія (Маріанна Кіяновська).

 

Шляхи просування української літератури для дітей на европейські терени -  утопія чи реальність? (Галина Малик).

 

21:00 – 23:00 Фуршет на «Дзизі»

 

2 червня 2011 р., Львів

 

Література для дітей та юнацтва: інші/інакші, свої/чужі діти

Дитяча література

в контексті психотерапевтичного впливу.

Західний науковий центр

НАНУ МОМСУ,

вул. Матейка, 4.

Львівський національний університет імені Івана Франка

вул. Унівесритетська, 1

10:00 – 12:30

Регламент:

10 хв.-доповідь, 5 хв.-обговорення

10:00 – 12:30

Уляна Гнідець (к.філ.н., Президент Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва, доцент Інституту гуманітарних і соціальних наук НУ «Львівська політехніка»)

Тема: Самотність і справжня дружба – наскрізна тема у творчості сучасних німецькомовних письменників для дітей та юнацтва (на прикладі роману Юти Ріхтер «День, коли я навчилася плести павутиння»).

 

Тетяна Качак (к.філ.н., Голова Івано-Франківської філії ЦДЛДЮ, доцент  Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника)

Тема: Сучасна українська проза для дітей: жанровий аспект

 

Лілія Овдійчук (к.пед.н., Голова Рівненської філії  ЦДЛДЮ, доцент кафедри української мови та методик викладання, заступник декана історико-філологічного факультету  Міжнародного економіко-гуманітарного університету ім. акад. С. Дем'янчyка)

Тема: Сучасна історична проза для дітей: жанрово-тематичні особливості

 

Ганна Улюра (к.філ.н., ст.н.співр. Iнституту лiтератури iм. Т.Г.Шевченка НАН України)          Тема:  Інiцiацiйнi практики "Червоних дияволят" Павла Бляхiна (до поняття революцiйного трансвестизму) та їхня iнтерпретацiя в сучаснiй росiйськiй прозi

Наталія Манюх (к.філ.н., доцент кафедри теорії та практики перекладу Івано-Франківського національного  технічного  університету нафти і газу)                                       Тема: «Герої диваки у прозі В. Дрозда та Г. Тютюнника»

Анна Третяк спірантка НУ "Києво-Могилянська академія"

Тема: Ідея та ідеологія твору для дітей: спроба критичного аналізу

Марія Пронюк (студентка 2 курсу Педагогічного інституту Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника, член Івано-Франківської філії ЦДЛДЮ)                                                   Тема: «Сучасні письменники Прикарпаття – дітям: проблематика, сюжети, образи»

Богдана Салюк спірантка кафедри теорії літератури та порівняльного літературознавства Тернопільського НПУ ім. Володимира Гнатюка)

Тема: Психологічний портрет бешкетників дитячих оповідань В. Винниченка та повісті Н. Боден «Збігло літо».

 

Світлана Бартіш, спірантка кафедри теорії літератури та порівняльного літературознавства

Тернопільського НПУ ім. В. Гнатюка)

Тема: Конструювання корпусу текстів поезії для дітей: роль віршів-пейзажних описів та віршів про тварин.

 

Олена Ярова, (перекладач, літературознавець)

Тема: Проблема расизму та рефлексія рабовласництва в свідомості Американського підлітка (на основі творів М. Твена, Е. Колдуела, В. Фолкнера та Х. Лі)

 

Наталя Трохим (член Ради ЦДЛДЮ, літературознавець, поет, перекладач, лауреат премії ім. М. Рильського)

Тема: Чужа/своя література: переклад як спосіб активного “освоєння” іншомовного поетичного тексту.

Пленарні доповіді:

 

Роман Кечур, кандидат медичних наук, лікар-психіатр, психотерапевт

Тема: Культура наративу

 

Ольга Мостова  професор ВМУ, психіатр, психотерапевт

Тема: Метафори і символічна мова: значення у психопатології дітей

 

Брігітта Шімпль, директор Центру досліджень допомоги дітям Австрії

Тема: ICD-діагноз у практиці. Доповідь та приклад із практики.

 

Інна Галецька, доцент кафедри психологіїЛНУ ім. Івана.Франка

Тема: Метамодель мови у структуруванні та рефреймінгу індивідуального досвіду

 

Лілія Хімчук, кандидат психологічних наук, доцент Прикарпатського НУ ім. В. Стефаника.
Тема: Теоретичний аналіз проблеми вивчення психотерапевтичного впливу казки на особистість учнів молодшого шкільного віку.

 

Майстер-класи

 

Наталя Євченко, психіатр, дит.психотерапевт.

Тема: Підліткова депресія:

едукація – чи може допомогти книга?

 

Олена Міндюк, психіатр, дит.психотерапевт.

Тема: Формування нового виду страхів у фантазіях реальних і нереальних

 

Галина Тихобаєва, психолог, дит.психотерапевт.

Тема: Ініціації як посвята у дорослість в українській книзі: психотерапевтичний аспект

 

13:00 – 15:00 Перерва на обід

13:00 – 15:00 Перерва на обід

 

15:00 – 18:00 ????

Круглий стіл «Українська література для дітей та юнацтва – шляхи до світового визнання» за участю дитячих письменників, видавців, представників академічних кіл, психологів та психотерапевтів.

 

Ключовий доповідач:

15:00 – 15:30

Катя Вібе (Мюнхен), (Представник Міжнародної бібліотеки для дітей та юнацтва, координатор Міжнародного проекту з розвитку дитячої літератури східноєвропейських країн)

Теми:

  1. Про діяльність Міжнародної молодіжної бібліотеки у Мюнхені та про Міжнародний проект з розвитку літератури для дітей та юнацтва від Фонду імені Роберта Боша.
  2. Про відмінності у розвитку книжкового ринку дитячої літератури в Німеччині та Східній Європі (Польща, Чехія, Україна, Словенія, Угорщина, Росія)

 

15:30-16:00 Перерва на каву/чай

 

16:00 – 17:00

Презентації провідних українських видавництв (за результатами опитування, яке було здійснене Каті Вібе в рамках Міжнародного проекту з розвитку літератури для дітей та юнацтва):

 

Регламент – 10 хв.

 

  1. «Видавництво Старого Лева»
  2. «АБАБАГАЛАМАГА»
  3. «Грані-Т»
  4. «Веселка»
  5. «Теза»
  6. «Богдан»

 

17:00 – 18:00 Дискусії

 

19:00 – 21:00 Галерея МО «Дзиґа»

 

Ток-шоу «Дорослі питання до дитячих письменників»

 

Тема: «Школа виживання».

Наталя Трохим

 

Хто програв бій за нову концепцію літературної освіти у школі? (Наталя Трохим)

 

Сучасна література для дітей та літературна освіта у школі: хороший класик – мертвий класик? Кому вигідно не включати сучасних авторів до шкільної програми?  (Сашко Гаврош)

 

Свій-чужий ворог: байдужість освітян, низькопрофесійність науково-критичної думки у царині літератури для дітей та юнацтва, відмежування сучасного письменства від дитячо-юнацьких читацьких потреб, як реальні вияви загрози різкої підміни духовної еліти псевдоелітою. (Марія Морозенко)

 

Зустріч письменника у школі: місія чи зрив навчального процесу? Шляхи віднаходження порозуміння і взаємовигоди між літераторами та вчителями. (Олесь Ільченко)   

 

21:00 – 23:00 Фуршет на «Дзизі»

 

3 червня 2011 р., Львів

 

Література для дітей та юнацтва: інші/інакші, свої/чужі діти

Дитяча література

в контексті психотерапевтичного впливу.

Західний науковий центр

НАНУ МОМСУ,

вул. Матейка, 4.

Львівський національний університет імені Івана Франка

вул. Унівесритетська, 1

10:00 – 12:30

Регламент:

10 хв.-доповідь, 10 хв.-обговорення

10:00 – 12:30

10:00 – 11:00 Читання у школі

Раїса Мовчан, доктор філологічних наук, головний науковий співробітник Інституту літератури ім. Т.Г.Шевченка НАНУ, член ЦДЛДЮ

Тема: Чому українські школярі вивчають "Федька-халамидника" В. Винниченка та
"Гер переможений" Л. Пономаренко?

 

Наталія Максименко, к.пед.н., доцент кафедри філології та методики початкової освіти Прикарпатського НУ ім. В.Стефаника

Тема: Формування читацької самостійності молодшого школяра в навчально-виховному процесі початкової школи.

 

Лариса Круль, (к.пед.н., Член Ради ЦДЛДЮ, доцент кафедри філології та методики початкової освіти Прикарпатського НУ ім. В.Стефаника)

Тема: Навчальна дисципліна "Дитяча література" для студентів педагогічних спеціальностей: зміст, структура, альтернативні варіанти.

 

А  Котович, (аспірант Інституту іноземної філології НПУ ім. М.П. Драгоманова)                                     Тема: Дитячість Мандельштама.

Наталія Благун (к.філ.н., доцент  Прикарпатського НУ ім. В. Стефаника)

Тема: Дитяча книжка як один із чинників формування мовленнєвої культури молодшого школяра.

 

Ольга Лобода (учитель-методист світової літератури Хмелівської ЗОШ Роменської районної ради Сумської області)

Тема: Компаративістика на уроках літератури.

 

11:30 – 13:00 Майстерня редагування

 

Ярослава Прихода (к.філ.н., Член Ради Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва, доцент кафедри видавничої справи та редагування Інституту журналістики
КНУ ім. Тараса Шевченка)                   Тема: «Дорослішання» в дитячій літературі як видавнича проблема

 

Ірина Круть (к.філ.н., доцент кафедри видавничої справи та редагування Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка)          

Тема: Типологічні характеристики дитячих журналів в Україні

 

Катерина Рєпіна (студентка кафедри видавничої справи та редагуванння Інституту журналістики КНУ ім. Тараса Шевченка)

Тема: Видавнича культура дитячих книжок

Анастасія Зелінська
(студентка кафедри видавничої справи та редагування Інституту журналістики
КНУ ім. Тараса Шевченка)

Тема: Культура дитячих енциклопедій

 

Майстер-класи

 

1. Онишко З., гол.лікар «Амверітас», психіатр, психотерапевт, завідувач відділення Льв.псих. лікарні

Тема:«Сімейна біблія» – психотерапія вцілілих дітей»

  1. Шишак О., клінічний психолог

Тема: «Образ доброї матері в літературі та науково-психологіч-них дискурсах материнства».

 

Круглий стіл:

«Татова казка – мамина казка»

 

 

13:00 – 15:00 Перерва на обід

13:00 – 15:00 Перерва на обід

 

15:00 – 18:00 ????

Круглий стіл «Дитяча книга як міждисциплінарний і транскультурний проект» за участю психологів та психотерапевтів, літературознавців, дитячих письменників, видавців та ін.

 

19:00 – 21:00 Галерея МО «Дзиґа»

 

Ток-шоу «Дорослі питання до дитячих письменників»

 

Тема: Охопити неохопне.

(модератор Мар’яна Савка)

 

Жанрова неповнота дитячої літератури для дітей в Україні: куди копати? (Галина Крук)

 

Книга і майже доросла дитина. Межа відвертості у літературі для дітей: що краще – сором’язливо мовчати чи ризикнути говорити відверто.  (Тетяна Щербаченко)

  

Чужі наступають: чим нам захищатися, коли на одного українського казкового героя припадає з десяток чужих.

(Марія Чумарна)

 10 травня 2011, 02:11