Дискусійний клуб
Запрошуємо до дискусійного клубу «Ключа»! Правила форуму дивіться тут.
Дискусійний клуб / Структура та наповнення «Ключа» / Як поєднати назву "Краща література юним читачам" з критикою у рецензіях на представлені дитячі книги
Як поєднати назву "Краща література юним читачам" з критикою у рецензіях на представлені дитячі книги |
|
---|---|
Natusya |
|
26 травня 2010, 08:38
|
|
Tori |
Не вбачаю в цьому жодних протиріч. |
27 травня 2010, 07:58
|
|
Nata |
А що робити з книжками, котрі катигорично не можна давати до рук дітям? Де говорити про них? Можливо, є сенс створити ще одну рубрику - "Під ключ!", чи "На замок", чи просто "Радимо НЕ читати!"? Гадаю, в кожного є що сказати про геть погані видання для дітей, на жаль, із ними стикаєшся не так рідко, як хотілося б... |
28 травня 2010, 13:15
|
|
ozhina |
Гадаю, рубрики "Під ключ"" чи іншої не потрібно. Адже "КЛЮЧ" має на увазі не лише кращі взірці художньої літератури для дітей, а й включає процес боротьби за них з літературою низькопробною. В боротьбі і лише в боротьбі народжується істина, а саме - "Краща література - юним читачам" |
10 червня 2010, 11:51
|
|
ozhina |
Щодо "гамбургського рахунку" - не зовсім згодна. Не треба дітей обманювати. Для них теж потрібен цей рахунок. На кшталт: любі діти, оце перед вами книжка, з якої ви не запозичите нічого корисного для себе. Тож краще біжіть грати в футбол чи на річку. І зрештою, треба при дітях сварити не лише погані книжки, а й доводити, чому вони погані. Доводити в порівнянні з кращими творами. |
10 червня 2010, 11:58
|
|
Nata |
Якщо я правильно зрозуміла, на Вашу думку, розмова про негодні до вжитку книжки на КЛЮЧі потрібна. Ось тільки виокремлювати аналіз цих "творів" із загалу немає сенсу, а рецензії можна розміщувати в розділі "Книжкові новинки". Так? |
14 червня 2010, 09:42
|
|
Tori |
Влучна назва для розділу. Найближчим часом сподіваємося відкрити його. На мій погляд, розмова про "халтуру" в дитячій літературі/книговиданні потрібна |
15 червня 2010, 07:11
|
|
ozhina |
Треба добре все зважити. Бо коли буде написано: тож чи варто читати цю книжку? - хто після цього стане читати і рецензію на неї? Я, наприклад, цього не робитиму. Проте, мабуть, знайдуться люди, яким цікаво все, що ганять. А от коли до всіх творів ставитися спочатку як до якоїсь події, - і свою оцінку ставити лише наприкінці - тоді може, читатимуть рецензію всі. Власне, я - за емпірику. |
15 червня 2010, 13:43
|
|
Nata |
Мені приємно, що новий розділ має назву, котру я запропонувала. Дякую! |
10 липня 2010, 07:59
|
|
Nata |
Я тут подивилася до довідника й виявилося, що українською мовою "Під ключ" - означає: "Здано", "Повністю завершене", а "замкнене", " закрите" - "На ключ". |
29 серпня 2010, 15:18
|
|
Nata |
У процесі розгортання КЛЮЧа стало зрозуміло, що розмова про потребу відзначення не лише позитивних, а й негативних тенденцій потрібна. Та що вона, по суті, переростає в розмову про "канон" у літературі для дітей. Гадаю, говорити слід про 3 різні канони: для "колонавчальних" видань, для власне художніх видань і видань "кола дитячог читання". Бо жодним чином на практиці співставляти абетку зі збірочкою, зорганізованою за абетковим принципом не виходить. Як і співставляти автобіографічні твори кола дитячого читання з написаними власне для дітей і т.д. Особливі проблеми виникають з текстами, автори яких самі не знають, що, власне, роблять - як сталося з серією "Життя видатних дітей". На всіх томиках стоїть адресація "Дітям молодшого й середнього шкільного віку", а більшість текстів написані навіть не для підлітків, а для дорослих! і є своєрідною художньою рефлексією авторів на "задану тему". Відтак, текст є якісним і художнім, але стовідсотково "не дитячим"! Водночас, на практиці він успішно входить в "коло дитячого читання", будучи коментованим учителем чи батьками, прочитуваним в родині тощо... Як його оцінювати? |
14 лютого 2011, 11:15
|
|
Nata |
Також стало зрозумілим, що розділ "Під ключ" провокує не завжди адекватну дискусію. Відтак, ми вирішили "показувати товар лицем": найбільш кричущі, на наш погляд, ілюстрації та тексти будемо сканувати й виставляти в розділі для загального огляду, вмістивши поряд посилання на видання, з якого вони взяті, аби кожен зміг прочитати, подивитися і зробити власні висновки. Ми лише радітимемо, коли Ви надсилатимете коментарі й рецензії на такі видання. Якщо рецензія буде позитивною - вміщуватимемо її в "Новинки", негативні - в "Під ключ". Також просимо всіх не байдужих до якості видань для дітей в Україні надсилати нам матеріали до даного розділу. Адже кожен із нас ледь не щодня натикається на "видавничі" дивовижі, авторські "винаходи" та перекладацькі "знахідки". Якщо подібні дива знаходите в шкільних посібниках і підручниках - теж надсилайте! Зрештою, їх наші діти вимушені читати! |
14 лютого 2011, 11:27
|
|
Марічка |
Доброго дня! Розумію, що зі своїм уставом до чужого монастиря не ходять, але хочу висловити свою думку. На Вашому сайті є рубрика "Під ключ!", у якій лише одна книга, і та з'явилася там більше дев'яти місяців тому. Якби у цій рубриці було хоча б два десятки "поганих" книжок, або якиби ця книга була "найгіршою з усіх книг, які коли-небудь були написані для дітей", то наявність такої рубрики мала б сенс. А так важко пересічному читачеві повірити, що за такий довгий термін не надрукували жодної книги, яку б так само варто було б "не давати дітям". Враховуючи це, збоку наявність такої рубрики з подібним наповненням видається особистою помстою рецензента конкретному автору (хоча, певно, це не так), а це зовсім не на користь іміджу сайту. Як на мене, варто взагалі прибрати подібну рубрику.
З повагою, Марічка Ніконова |
23 травня 2011, 14:27
|
|
Nata |
Шановна пані, Марічко! Насамперед, дякую за небайдужість і щирий інтерес до КЛЮЧа!!! Цілком з Вами погоджуюся щодо того, що було б краще, аби в рубриці був не один, а 101 матеріал! І, на жаль, кожний похід до книгарні доводить, що є в нас що класти "Під ключ" :((( Але одна людина навіть суто фізично не спроможна зробити все те, що має бути зроблене на загал. Тому, про відгуки на «два десятки "поганих" книжок» у розділі можу лише мріяти! Покищо, скільки я не звертаюся і до вчених, і до письменників, і до бібліотекарів, і до викладачів та вчителів, і до всіх зацікавлених, відгукуються здебільшого науковці, надаючи статті. А з рецензуванням і критикою справа майже не рухається. Хоча листи, дзвінки й усні прохання написати про те чи інше видання отримую регулярно : )) Чомусь люди гадають, що їхні вподобання й вибір має обстоювати хтось інший, бо вони для цього надто "завантажені". Коли ж зважити на те, що й моя рецензійна діяльність у межах ресурсу – теж швидше добровільний доважок до основної роботи, то, сподіваюся, можна зрозуміти, чому рубрики наповнюються нерівномірно :)). Зрозуміло, що єдина книжка в розділі - це неправильно й не показово. Але, на жаль, нічого іншого ніхто не надсилав, а я маю наповнювати всі розділи + чимало часу відбирає читання новинок і щоденна робота. Що це не "найгірша з усіх книг, які коли-небудь були написані для дітей", то, звичайно, - НІ! Видання, як на мене, - яскраво показове в межах певної тенденції. Більшість інших просто проходять непоміченими, або залишаються вічними «місцевими досягненнями», або роздаються на єдиному вечорі-презентації і тихо долежують свій вік на полицях у друзів і співчуваючих, окремі навіть перевдаються (хоча як не читалися, так і не читаються...). Тому ми думаємо урізноманітнити форму подачі матеріалів у цій рубриці: вміщувати відскановані ілюстрації та тексти, які, на наш розсуд, не варті критики, без будь-яких коментарів, лише зазначивши вихідні дані видання. Також залишатиметься можливість суто критичних виступів. Щодо помсти «рецензента авторові», то лише почавши свою рецензійну епопею, дещо роззнайомилася з письменниками, та й то, здебільшого, віртуально. Відтак, з усіх прорецензованих (хоча б на рівні мейла та фесбука, а не наживо) знайома аж із 7-а! Абсолютно певна, що книжки й автори відображають одне одного менше, ніж діти та батьки. Тому й не прагну «знати автора», мені цікаві книжки. Щодо пропозиції «прибрати рубрику», то я – проти. Бо останні книжкові форуми засвідчили: у нас уже досить ошатно виданих, яскравих і розмаїтих книжок для дітей. Час, коли раділи просто кожній українській книжці для дітей минув!!! Настав час серйозної та жорсткої розмови про сенс і якість. На сьогодні ми маємо близько 200!! авторів, котрі продукують дитячі книжки та кілька десятків видавництв, що те все «виводять у люди». Є з чого обирати. А, отже, відсів зайвини неминучий.
|
26 травня 2011, 17:39
|