До збірника «Література. Діти. Час. Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва» ввійшли матеріали Міжнародного симпозіуму «Література. Діти. Час», організованого Центром дослідження літератури для дітей та юнацтва, який відбувся 1–5 червня 2010 р. у м. Львові. Публікуються дослідження, статті, розвідки, які висвітлюють актуальні проблеми теорії та історії літератури для дітей та юнацтва, аналізують принципи літературної освіти, розглядають методичні аспекти вивчення художніх текстів у школі та вищих навчальних закладах, окреслюють тенденції розвитку дитячого читання. Збірник адресований викладачам, аспірантам, студентам, усім, хто цікавиться літературою для дітей та юнацтва зокрема та філологічними науками в цілому. To this volume «Literature. Children. Time. The bulletin of the Ukrainian Research Center of Children’s and Youth Literature « were included materials of the International Symposium «Literature. Children. Time «, which was held 1-5 June, 2010 in Lviv and it was organized by the Ukrainian Research Center of Children’s and Youth Literature. There are publications of studies, articles, intelligences, in which the urgent problems of theory and history of literature for children and youth are highlighted, the principles of literary education are analyzed, the methodical aspects of literary texts in schools and universities are considered and the trends in children’s reading progress are outlined. The volume is designed for teachers, postgraduate students, students, and anyone who is interested in literature for children and youth in particular and philology in general.
Зміст
ПЕРЕДМОВА. Уляна Гнідець
ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО
Раїса Мовчан. ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА В СИСТЕМІ ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ХХ СТОЛІТТЯ
Лідія Мацевко-Бекерська. ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА ЯК ФОРМА ДІА¬ЛОГУ КУЛЬТУР: ГЕРМЕНЕВТИЧНИЙ АСПЕКТ
Уляна Гнідець. КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ РОЗУМІННЯ СУЧАСНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА В СВІТЛІ НАУКОВОЇ КРИТИКИ
Галина Бійчук. КОНЦЕПЦІЯ ГРИ ЯК ПРИНЦИПУ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ХУДОЖНІХ ТЕКСТІВ
Галина Католик. КАЗКА ЯК ТРАНСЦЕНДЕНТНА ЦІННІСТЬ (ПСИ¬ХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ СУЧАСНОЇ КАЗКИ)
Олена Мовчан. СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА ДЛЯ ДІТЕЙ: ПРО¬ЦЕС АКТИВІЗАЦІЇ ТА НАЛАГОДЖЕННЯ КОНТАКТУ ПИСЬ¬МЕННИК/ЧИТАЧ (На матеріалі сучасної прози для дітей, що вийшла друком у видавництві «Грані-Т» за 2006 — першу половину 2010 рр.)
Світлана Гавенко, Марія Мартинюк. ПОЛІГРАФІЧНЕ ОФОРМЛЕН¬НЯ ДИТЯЧИХ КНИЖОК: СТАН, ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ
Наталя Трохим. РОЗВИТОК ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ДИТИНИ В РОБОТІ НАД СЛОВОМ: ЧЕРЕЗ РІДНЕ — ДО ЧУЖОГО, ЧЕРЕЗ ЧУЖЕ — ДО РІДНОГО
Олександр Скіперських. ОСОБЕННОСТИ ЦИРКУЛЯЦИИ ПОЛИ¬ТИЧЕСКИХ ЭЛИТ: ОТ ЛЬВОВ К ЛИСАМ (НА ПРИМЕРЕ СКАЗКИ И. ФРАНКО «ЛИС МИКИТА»)
Лариса Круль. СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ПЕРІОДИКА ДЛЯ ДІТЕЙ: СТАН, ТЕНДЕНЦІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ
Alicja Ungeheuer-Golab. EMOTIONS OF LITERARY RESPONSE ON THE BASIS OF TOVE JANSSON’S THE SPRING TUNE
Тетяна Яценко. ФРЕЙМОВА РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПТУ «GOOD» НА МАТЕРІАЛІ ЦИКЛУ РОМАНІВ ДЖ. РОУЛІНГ «ГАРРІ ПОТТЕР»
Володимир Гладишев. «ЩОБ ЖИТИ! ЖИТИ – А НЕ ВИЖИВАТИ…» (Спроба творчого портрету Лариси Ратич)
Анна Хаєцька. ФОЛЬКЛОРНІ МОТИВИ У ДИТЯЧІЙ ПОЕЗІЇ ГАЛІ МАЗУРЕНКО
Богдана Салюк. ОСОБЛИВОСТІ ПОРТРЕТУВАННЯ ПЕРСОНАЖА БЕШКЕТНИКА В ДИТЯЧІЙ ЛІТЕРАТУРІ
ПЕДАГОГІКА І МЕТОДИКА
Борис Шалагінов. СУЧАСНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ УЧЕНЬ ЯК СУБ’ЄКТ ГУМАНІТАРНОЇ ОСВІТИ
Анатолій Фасоля. ПСИХОЛОГІЧНА І ФАХОВА ГОТОВНІСТЬ УЧИ¬ТЕЛЯ ЛІТЕРАТУРИ ДО РОБОТИ В СИСТЕМІ ОСОБИСТІСНО ЗОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ
Тетяна Качак. ЗАРУБІЖНА ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА: ОСНОВНІ АС¬ПЕКТИ ВИВЧЕННЯ
Таміла Яценко РОЗВИТОК ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ В УМОВАХ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ
Валентина Братко. ДО ПРОБЛЕМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЧИТА¬ЦЬ¬КОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ
Галина Островська. ВЗАЄМОПОВ’ЯЗАНЕ ВИВЧЕННЯ ЖИТТЄ¬ВО¬ГО І ТВОРЧОГО ШЛЯХУ ПИСЬМЕННИКА
Ірина Тригуб. КОНТЕКСТНЕ ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ В СИСТЕМІ КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ У ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ
Зоя Шевченко. РОЗВИТОК ЧИТАЦЬКИХ УМІНЬ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРНИХ СПЕЦКУРСІВ У ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ
Марина Зуєнко. РОЛЬ АНГЛІЙСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ XVII СТ. У ДУ¬ХОВНОМУ СТАНОВЛЕННІ СУЧАСНОГО ШКОЛЯРА
Юлія Сирота. О’ГЕНРІ УКРАЇНСЬКОЮ В ШКОЛІ
Катерина Єфіменко. НРАВСТВЕННОЕ И ЭСТЕТИЧЕСКОЕ ВОС¬ПИТАНИЕ В МЕТОДИКЕ И ПРАКТИКЕ ПРЕПОДАВАНИЯ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ ЛИТЕРАТУРЫ В ШКОЛЕ НА ПРИМЕРЕ ПРО¬ИЗВЕДЕНИЙ ДЖ.Б. ШОУ
Наталія Логвіненко. ФАНТАСТИЧНА ПРОЗА УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬ¬МЕННИКІВ У ШКІЛЬНОМУ ПРОЧИТАННІ
Марина Зуєнко. ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ПЕРЕКЛАДНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва, якому поки офіційно ще не має двох років, таки вдалося відродити збірник науково-критичних матеріалів з дослідження літератури для дітей та юнацтва. Ми щиро усіх зацікавлених просимо підтримати це видання і, якщо Ви вважаєте, що воно потрібне, то запрошуємо його придбати: або у видавництва, або у Центру.
Подаю наші реквізити:
ОБЛАСНА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ
«ЦЕНТР ДОСЛІДЖЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА»
м. Львів 79011, вул. Стрийська 26/6
Рахунок:
2600601959239
МФО 325365
ДЛР ВАТ «КРЕДОБАНК»
Код ЄДРПОУ 36828748
І, звісно, якщо знайдуться люди, які готові хоч якось фінансово підтримати Центр, - будемо щиро вдячні! Бо досі ми все проробили виключно на громадських засадах (це, зокрема, Наталя Трохим, Тетяна Качак, Маряна Савка, Ірина Мацко, Галина Павлишин, Ярина Черняк та ін.) та за дружніми фінансовими внесками з боку Наталі Марченко, Лілії Овдійчук, Володимира Читая, Галини Бійчук, Надії Репети, за що ми їм висловлюємо нашу щиру вдячність. А щоб тепер дати життя наступним збірникам, нам потрібні будуть додаткові кошти і розуміння доцільності справи з боку кожного свідомого.