Дискусійний клуб
Запрошуємо до дискусійного клубу «Ключа»! Правила форуму дивіться тут.
Дискусійний клуб / Дитяче читання: практика та проблематика / Думки про дитяче читання та перспективи книги
Думки про дитяче читання та перспективи книги |
|
---|---|
Nata |
На думку колишнього шефа британської контррозвідки, а нині голови журі Букерівської премії Стелли Рімінгтон, відомої також як письменниця (надрукувала автобіографію та цикл шпигунських романів) – сучасні діти втратили здатність отримувати задоволення від книги через надмірну роль інтернет-спілкування у своєму житті. За словами письменниці, вона цілком упевнена, що паперові книги продовжуватимуть існування та продаватимуться навіть через сто років, проте існує небезпека того, що діти і нині, і згодом не будуть прихильниками читання. «Написання твітів, і-мейлів, різних текстів і всього іншого, чим зараз захоплені діти, дуже відволікає їх від читання художньої літератури. Коли я була молодою, ми з моїми однолітками читали значно більше, ніж сучасні діти», – сказала Рімінгтон. На її думку, вчителям слід шукати нових підходів до дітей, щоб прищепити цю важливу звичку, зокрема, в цьому можуть посприяти популярні нині електронні рідери на зразок Amazon Kindle. Джерело: znaki.fm |
27 вересня 2011, 21:25
|
|
Nata |
Дуже цікавий матеріал знайшла на сайті видавництва Грані-Т - "В чому особливість сучасних дітей?". Це відповіді цілої низки письменників на це запитання. Режим доступу : http://www.grani-t.com.ua/ukr/news/1273/
|
30 листопада 2011, 19:08
|
|
dymdym |
думаю потреба в книзі буде завше тим паче в казках |
9 лютого 2012, 13:55
|
|
Nata |
Ірина Константінова «Криза виховання або сімейне читання як вимираючий вид» Розмови про роль книги у житті людини точаться завжди. А тим паче, коли технології почали випереджати одна одну. Поява комп’ютера першою вдарила по паперовій книзі, саме відтоді почалися порівняння, пошук переваг та недоліків і причин. Але, якщо розібратися, то порівняння зовсім недоречні. Адже неможливо поставити в один ряд книгу і технічні засоби, які передають зображення, звук або ще якісь ефекти. Інше питання, що багато дорослих людей, біда в тому, що і молодих батьків, все ж вважають, що одним можна легко замінити інше. І, нажаль, перевага не на боці книги. Рівень освіченості суспільства, як не крути, залежить від кількості та якості прочитаних книг. За кількісний аспект відповідає вміння та бажання читати і сприймати великі об’єми інформації. За якість – вміння обрати потрібну книгу, саме таку, яка точно відповість очікуваним запитам. Порівнювати це з пошуком в Інтернеті можна навіть не старатися. Адже, як правило, ввівши необхідний запит, ми отримуємо або посилання на книгу, або частину інформації з цієї книги. І в більшості випадків люди задовольняються другим варіантом. Що з цього виходить? Ми отримуємо частину інформації, яка нас цікавить. Але ж ця інформація має підґрунтя і певні наслідки, які точно містяться у першоджерелі, тобто книзі. Таким чином, книга дає змогу не тільки отримати інформацію, а ще й проаналізувати те, що ми прочитали. І це дуже важливо - мати аналітичні здібності. Про розвиток фантазії за допомогою читання також сказано багато. Прочитавши книгу, ми створюємо власні образи, натомість режисер, до прикладу, все робить за нас, і подає своє бачення, що дозволяє відпочити фантазії. Це відомо всім. Але от чи знає більшість батьків про те, що не всі казки, які вони читають дітям, є добрими, і трапляються злі герої та похмурі картинки. І що дитина здатна їх сприйняти тільки через те, що її фантазія ще не здатна змалювати щось настільки страшне, з чим її психіка не справиться. А от екранізовані фільми, а в деяких випадках і мультики, подають картинку, яка виникає в голові у дорослої людини. Тому інколи дитина просто не готова сприйняти бачення дорослого дяді, який зовсім не боїться монстра або якусь потвору. Більше про це пише Галина Католик у своїй статті «Казка як трансцендентна цінність (психологічний аналіз сучасної казки) [1, С. 42-44]. І, на жаль, більшість молодих батьків все ж обирають не книгу для виховання дитини, а нескінченний перегляд мультиків. Аргументація завжди одна – економія часу. Але який час ми економимо, про що взагалі говоримо, що виграємо від цього? Хіба ж від цього діти стануть розумнішими, здоровішими або ж щасливішими? Боюся, що навпаки. Дитина, в першу чергу, потребує уваги. І привити любов до книги і до читання можливо тільки прикладом батьків і тільки разом з батьками. Сьогодні дитячі бібліотеки припрошують не тільки дітей, але й батьків. Та й видавці плідно працюють у галузі популяризації сімейного читання. Якщо зовсім маленькій дитині ми читаємо переважно перед сном і не чекаємо на контакт. То з дітьми дорослішими можна і читати разом, і обговорювати прочитане. Сьогодні видавництва пропонують багато книжкових серій, до прикладу, «Читання для реготання» Видавництва Старого Лева, «Детективчик» видавництва «Національний книжковий проект», «Казки хіт» того ж видавництва, «Захоплююче про все» видавництва «Арій», «Енциклопедія для маленьких вундеркіндів» видавництва «Pelican», «Крок за кроком» видавництва «Скіф», «Книжки для всієї родини» видавництва «Ранок». це тільки невеликий перелік сучасної дитячої літератури, яка зможе зблизити всю родину. І досить дивно, що таку альтернативу переглядам фільмів розглядають досить рідко. Чому телевізор замінив розмови за чаєм, читання книг, або ж розповідь про них. Невже яскрава картинка може замінити реальність, у якій тебе цінують, тебе слухають, у якій тебе люблять. Можливо, більшість батьків просто не пробували так робити? Можливо, саме через це діти виростають байдужими, не спілкуються з батьками і ховаються у світі нескінченних серіалів і компютерних ігор. Чи може це бути причиною низького рівня освіченості суспільства? Цієї статті замало, щоб дати відповідь на таке глобальне питання. Але достатньо для того, щоб сказати, що відмова від читання веде до девальвації духовності та людяності. І починається все змалечку.
1. Католик Г. Казка як трансцендентна цінність (психологічний аналіз сучасної казки) // література. Діти. Час: Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва. Вип.1/ Г. Католик. – Київ: Богдан, 2011. – С. 42-44 |
24 жовтня 2012, 20:51
|